پس از راه اندازی دوباره و طراحی جدید در سال 2015 هیوندای I20 که در سال 2014 ارائه شده بود وارد بازار شد، هیوندا توانست در کمتر از یک سال به علت رفع نیاز های مشتریان خود در صف چهار مدل از خودرو های نامی جهان قرار گیرد. پس از هیوندای کوپه I20- 2015، که در اواخر سال 2014 در هند پرده برداری شده بود، حال در ماه مارس 2015 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، مدل جدید هیوندای I20با تنظیمات 2016 WRC به علاقمندان معرفی شد. کره ای ها نیز در این مدت توانسته اند با استفاده از I20 Active جایگزینی جهت CrossPolo فولکس واگن در اروپا ایجاد کنند.
خودرویی اساساً دارای مدل ناهمگون، که بیشتر به عنوان هاچ بک کامپکت کوچک مطرح است، و برای استفاده مشتریانی که دارای سبک زندگی فعال هستند و در رانندگی نیاز به ماشینی کوچک دارند که هم بتواند در جاده های با کیفیت و هم در جاده ای ضعیف خارج از شهر، مفید باشد و این ممکن است بخشی از عملیات تهاجمی هیوندای به گسترش خودرو های ساخته شده اش باشد.
توماس اشمید می گوید: “با مقدمه ای از I20 جدید Active ما تنوع بیشتری در بخش B با ارائه یک مدل متقاطع جذاب ایجاد نمودیم، آن هم با موتور CO2 در هیوندای عرضه شده به اروپا. “در مدل 2015 کل ظاهر متقاطع و خط SUV رو به بالا در آن تمدید شده است، به عنوان بخش وسیعی از جوانترین مدل ما در اروپا است. و همچنین با معرفی موتور توربوشارژ 1.0 لیتری نیز، ما با افزایش گزاره بیشتر برای جذب مشتری در بخش B اروپا اقدام نمودیم. “همانطور که ممکن است در حال حاضر حدس زده شود، I20 Active در شمال امریکا ارائه خواهد شد.
طراحی ظاهری:
اگر چه هیوندای ادعا می کند که بیش از نیمی از قطعات خارجی از مدل استاندارد متفاوت است، ظاهر آن برای به عنوان یک عامل تشخیص I20 Active باقی مانده است. در اصل، این خودرو یک ماشین هاچ بک با صفحات ترمز منظم، روکش فلزی در دو طرف، و دامنه متقاطع مانند، و وضعیت چرخ ها قوس دار است.
بررسی های دقیق تر I20 Active مواردی را نشان می دهد از جمله، ضربه گیر بودن و نیز ویژگی های تغییر شکل در جلو و عقب (با چراغ های مه شکن یکپارچه در دور)، تجدید نظر در اسپویلر عقب ، و یک پنجره جلوی مشبک جدید که در بالا با یک قاب کروم براق سیاه است. دیگر افزودنیها که ظاهر ناهمگون به ماشین داده اند عبارتند از پوشش نقره ای درب سوخت و چرخ های 17 اینچی، و مجموعه ای از ریل های سقف. رنگ بیرونی منحصر به فرد Active نیز به نام صبح آبی می باشد.
طراحی داخلی:
طراحی داخلی I20 Active یکسان با I20 استاندارد است، به جز تنها چند تغییر، این خدمات عبارتند از یک موقعیت بهتر رانندگی، کنسول دیگری که به سمت پشت صندلی جلو، گسترش یافته، و پدال فلزی برای، ظاهر قوی تر متقاطع مانند آن، همه چیز دیگر این خودرو، مثل همان طراحی دوباره هیوندای 2014I20 – می باشد، از جمله برجستگی نارنجی رنگ برای دور صندلی و دریچه های هوا به صورت اختیاری می باشد.
به طور طبیعی، مزایای I20 Active از I20 به علت فضای بیشتر و راحتی بیشتر، که از طریق بهبود ارگونومی، به کار بردن مواد نرم تر، و فاصله بین دو محور دیگر آمده است، می باشد. کره ای ها ادعا می کنند که I20 در کلاس خود بهترین ارائه دهنده فضای ترکیبی جلو و عقب برای پا، و همچنین در میزان فضای بار 11.5 فوت مکعب نسبت به سری خودرو های هم کلاس خود پیشرو است. اگر چه مزایای I20 استاندارد سقف پانوراما منحصر به فرد در کلاس خود بود، گزینه ای که در I20 Active در دسترس نیست.
عملکرد فنی:
انگیزه برای تولید I20 Active از همان موتور بنزین 1.4 لیتری و موتور دیزل موجود درI20 استاندارد است، به علاوه یک موتور جدید، فوق العاده کارآمد، سه سیلندری با واحد جابجایی یک لیتری است که می تواند با دو خروجی دارای قدرت بیشتری باشد.
نسخه با میل لنگ کم قدرت شامل 98 اسب بخار قدرت و 126 پوند فوت گشتاور و از 0-62 مایل در ساعت 10.9 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت در آن 109 مایل در ساعت است. یک نسخه قوی تر با 118 اسب بخار و 126 پوند-فوت با کاهش بیش از نیم ثانیه با حداکثر سرعت رسیدن از 0 به 62 مایل در ساعت 10.3 ثانیه و حداکثر سرعت در آن به 114 مایل در ساعت افزایش می یابد.
این واحد جدید با ویژگی های یک موتور توربو شارژر با ایجاد زباله های الکتریکی محرک، باعث بهبود بهره وری سوخت با کاهشتلفات پمپاژ می شود. آن هم با افزایش پاسخ دریچه گاز و گشتاور کم. با خنک کننده ای جهت بهینه سازی برای سر سیلندر و کاهش اصطکاک در آن.
برای ایجاد موتور تا حد امکان کوچک، هیوندای یک منیفولد یکپارچه اگزوز در سر سیلندر آن قرار داده است که این اصلاح فرایند خنک کننده کارآمد تری را با استفاده از سیستم خنک کننده آب در سر سیلندر آن فراهم می سازد.
موتور بنزینی دوم در صف 1.4 لیتری چهار انفجاری ارائه می شود که دارای 98 اسب بخار قدرت و 99 پوند فوت گشتاور است. در آخر، هیوندای یک موتور 1.4 لیتری دیزل به عنوان یک گزینه دیگر با قدرت 89 اسب بخار ارائه می دهد.
مشخصات موتور:
نوع | Kappa, 3 cylinders in line, DOHC, with dual CVVT | Kappa, 3 cylinders in line, DOHC, with dual CVVT |
ظرفیت | 998 cc | 998 cc |
نسبت تراکم | 10.0 | 10.0 |
قدرت | 98 HP @ 4500 RPM | 118 HP @ 6000 RPM |
گشتاور | 126 LB-FT @ 1500 RPM | 126 LB-FT @ 1500 rpm |
حداکثر سرعت | 109 MPH | 114 MPH |
100 km/h در(0-to 62 mph)شتاب | 10.9 seconds | 10.3 seconds |
مصرف سوخت ترکیبی | 58.9 – 61.4 mpg | 54.3 – 56.5 mpg |
CO2 ترکیبی | 106 – 111 g/km | 116 – 121 g/km |
ایمنی:
I20 Active همان ویژگی های ایمنیI20 استاندارد را دارد، یعنی همان شش کیسه هوا (جلو، سمت جلو، و پرده طولی کامل) اسپورت و ارائه صندلی کودک، و فناوری شامل هشدار انحراف از مسیر، مدیریت ثبات خودرو، برنامه الکترونیکی ثبات، ترمز ضد قفل، و حرکت کمکی نقطه شروع.
قیمت:
قیمت گذاری برای I20 Active هنوز هم مشخص نیست، اما باید کمی گران تر از هاچ بک باشد. در آلمان،I20 جدید در نمایشگاه های کوچک از 11.990 پوند (یعنی 13630 دلار) به فروش می رود. بهترین حدس این است که قیمت آن در حدود 14.500 پوند (16500 دلار) باشد.
نتیجه:
اگر چه هنوز نمی دانیم که چگونه I20 Active خواهد توانست مشتریان بسیار بیش از CrossPolo بدست آورد، اما واقعیت امر این است که این مدل هیوندای ساخته شده دارای پیشرفت های فوق العاده ای نسبت I20 جدید است. طراحی جدید آن خودرویی هاچ بک در خط همتایان اروپایی خود به ارمغان می آورد، در حالی که موتور جدید 1.0 لیتری سه سیلندری نیرومند، آن را قادر می سازد تا به رقابت با خودرو های Golfs و fiestas در بخش اقتصاد سوخت بپردازد. هیوندای نمی تواند بدون نسخه متقاطع از I20 که فقط خودروی خوبی است بدرخشد، اما I20 Active ثابت می کند که با نام تجاری مورد گسترش خود میتواند بسیار جدی قدم به بخش ناشناخته بازارهای بزرگ و جدیدش بگذارد.