نقد و بررسی خودرو کیا، پیکانتو، 2016

کیا به عنوان سازنده خودرو پیکانتو معروف است. خودروهایی که مخصوص جزیره انگلستان ساخته شده اند یعنی جهت رانندگی در جاده های ناهموار این کشور و خطوط باریک روستایی اش.

 

تصویر اینفوگرافی کیا پیکانتو 2016

 

واقعیت این است که این به اصطلاح میکرو ماشین بسیار کوچک است و احتمالا دارای وزن کمی می باشد، اما به نظر می رسد کیا به علت موفقیت فروش میراژ میتسوبیشی ممکن است تصمیم به ساخت این خودرو گرفته باشد.

 

عملکرد فنی:

موتور 1.25 لیتری شگفت آور در هنگام گردش بسیار روان و خوب است، به این دلیل که در هنگام نیاز با استفاده از هر پنج چرخ دنده موجود در گیربکس برای حفظ حرکت برای بالا رفتن از تپه ها و سبقت گرفتن به کار گرفته می شود. کیا برای تست درایو، دنده ای به صورت خودکار ندارد. البته پیکانتو کیا توسط یک موتور 1.0 لیتری سه سیلندری نیز در برخی از بازارها عرضه شده، اما تنها 1.2 لیتری آن به استرالیا ارائه می شود. البته در مورد این مدل از خودرو نیز تنها با kW 64 قدرت و Nm 123گشتاور، نباید انتظار داشت که ماشین مانند گلوله آتش باشد.

 

در لیست خودرو ها احساس می شود پیکانتو نسبت به یک ماشین معمولی، وزن کمتر از یک تن داشته باشد، اگر چه یک مرد در یک ون بسیار بزرگ به راحتی نمی تواند موفق به حفظ تعادل خودرو در سبقت گرفتنهای نزدیک به ماشین دیگر باشد و این در حالی است که پیکانتو فرمان پذیر است و دارای بازخورد خوب، اما موتور آن دارای دور موتور بالا است و در سرعت بیش از حد مجاز در انگلستان MPH) 70) صدای وزوز می کند.

 

بعضی از ماشین ها در این سطح قیمت در اتوبان می توانند کمی شبح وار تر و کمتر در دید جهت عبور در پیچ و خم ها باشند، اما پیکانتو دارای احساس ثبات است.

پس از سه روز و بیش از km 1000 رانندگی در پشت چرخ یکی از خودرو های جمع کوچک کیا، پیکانتو را به عنوان خودرویی ایمن شناختند و هنوز هم در آن احساس امنیت رو به رشد است.

 

تصویر

 

این کاملا یک شاهکار برای یک ماشین است که تنها 18 ماه از یک مدل کاملا جدید است فاصله دارد. هفت سال گارانتی داشتن در کیلومتر نامحدود فریبنده است و باید آن را بیش از یک گارانتی دانست و با پایی دراز تر در کلاس خود یاد کرد.

 

متاسفانه، در حال حاضر این قدرت نمایی در حال کاهش است. اتومبیل کوچک با وجود بهبود فن آوری موتور کوچک، ایمنی بهتر و بهبود رفتار در جاده در رویاهای رانندگان استرالیا شکست خورده است.

 

کاهش قیمت سوخت و با نرخ بهره پایین، باعث شده خریداران کشش بودجه چند دلار در هفته بیشتر را داشته باشند و از این رو وارد عرصه خرید خودرو های بزرگتر، با وجود ازدحام در حال رشد در شهرستان های عمده استرالیا شوند. در بخش فروش، ورود مدل های به روز 32.7 درصد در این سال بوده است.

 

کوین هپ ورث سخنگوی کیا اذعان دارد که این زمان بهترین موقع برای راه اندازی پیکانتو است، همچنین می گوید این خودرو هنوز هم می تواند تحت جذابیت بیشتر در مدل جدید ارائه شده در سال 2017 برسد.

 

مشکلات داخلی کیا در مورد اینکه آیا 18 ماه منتظر بماند، و یا این خودرو ر ا در حال حاضر ارائه دهند، زیاد بود و حقیقت این است که حدود 300 اتومبیل از این مدل در یک ماه به بازار عرضه شد. و این روند دارای رشد عمدتا افزایشی بود که جای بحث بسیاری وجود دارد.

 

سخنگوی شرکت کیا ادعا می کند که پیکانتو ماشین قابل توجهی بیشتر از دیگر خودرو ها در کلاس خود است. همچنین او می گوید: اتومبیل های که ما در این بخش می بینیم، تعداد بسیار کمی از آنها دارای مهندسی موجود در این خودرو هستند، و می توانید استحکام را در ساخت و ساز آن مانند خودرویی در یک کلاس بالاتر احساس کنید، که چگونه دارای ثبات است و چگونه در جاده می ماند. این نه یک ماشین خوب ساخته شده است، بلکه قیمت آن نیز نسبت به یک ماشین ساخته شده در سطح آن، پایینتر است.

 

پیکانتو دارای درجه کیفی خوبی است البته کمی پیر به نظر می رسد اما با وجود یک پکیج رقابتی هنوز هم به خوبی نتوانسته، با یک موتور چهار زمانه خودکار و پنج زمانه دستی در بازار به رقابت بپردازد و از نظر بودجه در پایان لیست قرار دارد.

 

ویژگی های خودرو:

این واقعیت است که حتی نتوانسته آن را با وجود یک دوربین دید در عقب و حتی سنسور معکوس موجود در آن که عامل دریافت چهار ستاره از مقامات تست تصادف اروپا شده است، کتمان شود زیرا هیچ کنترل پایداری مشخصی در آن دیده نمی شود. کنترل پایداری این خودرو در استرالیا اجباری است. هیچ تاییدی در زمینه کروز کنترل موجود در آن نیز انجام نگرفته است. البته کلیه تست ها فقط در یکی از سه خودرو پیکانتو انجام گرفته است. خصوصیات زیادی از آن هنوز در پیش از ورود محلی در سه ماهه اول سال آینده به نمایش در می آید.

 

قیمت و ارزش گذاری:

هپ ورث می گوید تنها یک مدل موجود در موتور با دنده دستی و خودکار به صورت دنده کشویی وجود خواهد داشت که قیمت مدل دستی آن حدود 13،490 دلار و مدل خودکار آن در حدود 14،990دلار می باشد.

 

طراحی داخلی:

در طراحی داخل پیکاتو هنوز هم احساس رقابتی وجود دارد. یک ظاهر طراحی شده بلند پیکانتو کیا به ویژه پس از یک جراحی که اخیراً به خوبی در ظاهر آن ایجاد شده است. شکل آن جعبه مانند به نظر می رسد و با ارائه مقدار زیادی فضای داخلی، در واقع بر اساس بررسی های مورد نظر، اروپایی ها می گویند این خودرو به راحتی می تواند چهار بزرگسال را حمل کند. اما نظرات در استرالیا اغلب متفاوت است آن هم در مورد اتاق صندلی عقب.

 

تصویر

 

هر چند طرح پارچه صندلی در هر سه مدل، مدرن است و صندلی مقدار زیادی از پشتیبانی بر روی درایو را در رانندگی طولانی در اتوبان ارائه می دهد، اما اتاق ردیف عقب جهت خم کردن زانو تنگ است، ولی دارای سقف خوب است و فضای مناسب و معقول در زیر صندلی های جلو برای دراز کردن پا وجود دارد. منطقه بار عقب کوچک است – و می توان از یک یدکی موقت کوچک متناسب با کیا به جای کیت تعمیر در اتومبیل استفاده نمود.

 

چرخه همیشگی رسیدن یک مدل به پایان چرخه زندگی خود اثبات می کند که خودرو پیکانتو بسیار خوب است اما ما قادر نخواهیم بود که در این مورد قضاوت درستی داشته باشیم که این خودرو در مقابل رقبای خود چگونه عمل می کند تا زمانی که ما nitty-gritty را با لیست ویژگی های آن مشاهده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *