بررسی خودروی هیوندای سوناتا 1.6 سازگار با محیط زیست (Eco)

در دسته بندی خودروهای سدان یا خانوادگی بهینه بودن مصرف سوخت مهم ترین ملاک است. همه خودروسازان این خصوصیت را در تمام خودروهای خانوادگی رعایت می کنند و این استاندارد فقط مخصوص خودروهای هیبریدی نیست.

 

به عنوان مثال خودروی هیوندای سوناتا  1.6 سازگار با محیط زیست (Eco) را می توان نام برد. اما نسخه هیبریدی این خودرو در سال آینده روانه بازار خواهد شد. نسخه های هیبریدی معمولا برای کسانی در نظر گرفته می شود که دنبال یک خودرو با آپشن های کمتر هستند.

 

سازگار با محیط زیست

در این نوع خودروهایی که نام سازگار با محیط زیست را یدک می کشند مصرف بنزین برای چهار سیلندر توربوشارژ 1.6 لیتر است ولی این عدد در دیگر مدل های سوناتا به طور استاندارد به 2.4 لیتر می رسد که این اتومبیل های 1.6 درمقایسه با سوناتای استاندارد 2.4 لیتر، در شهرها 4 برابر بازدهی بهتری دارند و در اتوبان ها 3 برابر بازدهی بهتری دارند.

عملکرد شتاب گیری ماشین به خوبی انجام می شود و ماشین متوقف شده به صورت حرکت می کند و شتاب می گیرد. در حالت اتوماتیک اتومبیل بسیار هماهنگ و سریع عمل می کند و چنانچه راننده بخواهد از اولین دنده به آخرین دنده با حالت غیر اتومات برسد این کار را به راحتی انجام خواهد داد.

حتی با سیستم توربو شارژ بهتر از این هم می شود، هنگامی که 1.6 لیتر به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود و با 18 پوندفوت گشتاور بهتر از هنگامی کار می کند که با 2.4 لیتر بنزین می سوزاند.

 

اقتصادی

قیمت این اتومبیل سازگار با طبیعت یا به اصطلاح (ECO) از حدود 25 هزار دلار آغاز می شود که اگر با دلار 3000 تومانی حساب کنیم حاصلضرب می شود 75 میلیون تومان که در رنج قیمت خودروهای سوناتا جایگاه خوبی دارد و خودروهای مدل SE با مصرف 2.4  از حدود 21 هزار دلار آغاز می شود.

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به مشخصات فنی و ظاهری این خودرو داشته باشیم، هیوندا سوناتای 1.6 دارای چراغ های جلوی اتوماتیک، صندلی 10 حالته که در 10 حالت تغییر می کند، مانیتور 5 اینچی با اتصال کامپیوتری-مخابراتی مجهز به blue-link و یک دوربین پشتیبان می باشد. البته لازم به ذکر است که خودروی سوناتای SE با همین مشخصات تقریبا 925  دلار ارزان تر است.

منبع: وب سایت زمردیدک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *