مشخصات فنی و نقد و بررسی خودرو هوندا، آکورد، 2016

برای آکورد هوندا انواع به روز رسانی برای سال 2016 انجام شده است. این بازنگری شامل به روز رسانی طراحی ظاهر بیرونی از جمله چراغ های عقب LED جدید برای همه مدل ها، تجدید نظر در تنظیم سیستم تعلیق، تزئینات داخلی جدید در مدل های EX و بالاتر، یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با CarPlay اپل و قابلیت آندروید در خودرو می باشد. همه مدل ها به جز خودروی سواری و سبک مدل LX پایه در حال حاضر دارای صندلی عقب تاشو با تقسیم 60/40 هستند، در حالی که پکیج جدید هوندا یک سری از ویژگی های کمک راننده را در تمام سطوح را دارد.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

 

معرفی:

در هر زمان رونمایی یکی از وسایل نقلیه پرفروش در امریکا تبدیل به یک خبر بزرگ و موضوع تازه می شود. برای سال 2016، آکورد هوندا تیتر شده است، این بمب خبری به خاطر ایجاد تعداد قابل توجهی از امکانات اضافی و همچنین تجدید نظری که در تنظیم سیستم تعلیق بوجود آمده و تجدید نظر در یک رابط فن آوری افزایش یافته است. CarPlay اپل و سیستم یکپارچه سازی خودکار با پشتیبانی گوشی های هوشمند آندروید بسیار مهیج است و همچنین اضافه کردن این ارتقاء به یک سواری باعث شده که در حال حاضر امتیاز “A” را از ادموندز دریافت کند و به مشتریان پیشنهاد خرید یکی از بهترین خودروهای سواری و سبک خانواده در بازار را بدهد.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

 

بارزترین تغییرات خارجی آکورد هوندا 2016، تجدید نظر در جلو خودرو و کمربند عقب، پنجره مشبک، چراغ های عقب و (در مدل های اسپورت و تورینگ) چراغ های مه شکن LED، چرخ جدید در همه مدل ها است ولی در برخی تیپ های آکورد رول لاستیک کمی بزرگتر است. همچنین ارتقاء در داخل خودرو، با افزایش یک رابط صفحه نمایش لمسی که با کمک شرکت اپل دو سیستم CarPlay و Android Auto برنامه های یکپارچه سازی گوشی های هوشمند، برای اولین بار در هوندا به اجرا در می آید. سیستم سرگرمی به سادگی یک آیفون یا آندروید تلفن از طریق اتصال USB متصل شده و محتویات صفحه نمایش لمسی با یک رابط بر روی گوشی نیز پخش می شود. هر چند رابط صفحه نمایش لمسی آکورد هنوز به طور کلی آن چه که مورد نظر است نیست، اما جنبه رابط گوشی های هوشمند آن بسیار بیشتر از بخش بصری و جدا از آنچه که در بسیاری از وسایل نقلیه ارائه شده، است.

 

 

با توجه به عناوینی که در مدل 2016 به روز رسانی شده است، این تغییرات توانسته این ماشین را در حال حاضر یکی از بهترین خودرو های سواری و سبک خانواده در میان هم گروهانش قرار دهد. آکورد همچنان تحت تاثیر تغییرات فراوان اتاق داخلی، مجموعه ای از ویژگی های جامع، موتور در عین حال قدرتمند با بهره وری سوخت و با دریافت نمرات بالا از تست تصادف است. کیفیت ساخت بدنه آکورد و شهرت برای مالکیت بدون دردسر بیشتر موقعیت آن را به عنوان یکی از خودرو های سواری و سبک متوسط مورد علاقه مردم کرده است.

 

البته باید گفت، آکورد تنها گزینه عالی این سال نیست. مزدا 6 2016- خودرویی اسپورت در یک کلاس ولی با شتاب سریع، با قابلیت بالا و به نظر شیک می رسد. فیوژن 2016 فورد هم تقریبا در همین سطح است در حالی که سوناتا 2016 هیوندای هنوز طول می کشد تا به این سطح برسد و ارزشی مانند خودروهای مذکور داشته باشد. Passat2016 فولکس واگن و کمری 2016 تویوتا نیز انتخاب جذابی است و به لطف موتور و سوخت کارآمد و اتاق بزرگ برای سرنشینان جهت دراز کردن پاهای خود این گزینه نیز قابل توجه است اما با توجه به همه این موارد آکورد 2016 هوندا توانسته است، با شایستگی یک رده بالاتر از همه در لیست خودرو های قابل توجه 2016 را بدست آورد.

 

طراحی بدنه تیپ، و گزینه ها:

آکورد 2016 هوندا در طراحی در سطح سواری های متوسط و کوپه است. LX، اسپورت، EX و خودرو های سواری و چهار سیلندر در چهار تیپ آمده است. همچنین با حق انتخاب موتور 3.5 لیتری و V6 مجهز آکورد و که در EX-Lو تورینگ ارائه می شوند. کوپه توافقی با موتور چهار سیلندر در LX-S، EX و EX-L موجود است در حالی که نسخه V6 مجهز تنها در EX-L و تیپ تورینگ می آید.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

 

LX پایه چهار سیلندر با چرخ های 16 اینچی، چراغ های اتوماتیک، چراغ های عقب LED، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقه، لوازم جانبی با قدرت کامل، کروز کنترل، صفحه نمایش سرگرمی 7.7 اینچی، بلوتوث تلفن و اتصال صوتی، دوربین دید عقب ، فرمان تلسکوپی و شیبدار چرخ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، یک قطعه تاشو صندلی عقب و سیستم صوتی به چهار بلندگو با پخش سی دی، پورت aux، یک پورت USB و کنترل رادیویی اینترنتی Pandora.

 

تجهیزات در خودرو اسپورت با قدرت اسب بخار کمی بیشتر، شامل چرخ های 19 اینچی، عرشه اسپویلر درب عقب، تنظیم اگزوز دوگانه، LED چراغ جهت روشنایی در، چراغ های مه شکن، پارچه صندلی با چرم تقویت شده، صندلی راننده هشت قدرت (با دو مدل قدرت کمر)، صندلی عقب تاشو با تقسیم 60/40 و فرمان با روکش چرمی و ایجاد تغییراتی برای انتقال به طور مداوم متغیر (CVT).می باشد.

 

آکورد EX نیز با ایجاد کردن تیپ LX، اما به ویژگی های مدل اسپورت امکانات زیر را نیز اضافه می کند: چرخ های 17 اینچی، چراغ در حال اجرا در طول روز LED و چراغ های مه شکن، آینه های گرم، سانروف، سیستم جرقه زنی دسترسی بدون کلید، سیستم جرقه زنی از راه دور با (CVT)، صندلی برقی راننده هشت طرفه، با کمر قدرت دو طرفه، نمایش LaneWatchنقاط کور هوندا، یک سیستم صوتی با شش بلندگو با یک رابط صفحه نمایش لمسی 7 اینچی (صفحه نمایش 7.7 اینچی استاندارد)، ماهواره ای و رادیو HD و یک پورت USB است. همچنین ادغام گوشی های هوشمند برنامه از طریق HondaLink با ویژگی های رادیو های گوشی های هوشمند فعال، آندروید اتوماتیک و CarPlay اپل با قابلیت فرمان استاندارد، است.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

در مدل مجهز EX-L هم امکانات زیر افزوده شده است: به EX تجهیزات آینه برقی تاشو ، روکش چرمی، صندلی راننده با توابع حافظه ، صندلی قدرت مسافر در چهار جهت، صندلی های جلو گرم، آینه خودکار کاهنده، دوربین دید عقب پیچیده تر و به روز رسانی سیستم صوتی با هفت بلندگو. همانطور که از نام نشان می دهد، بهEX-L V6 امکانات روبرو افزوده شده است: یک موتور شش سیلندر، و همچنین تنظیم اگزوز دوگانه و با ایجاد تغییر در فرمان نصب شده.

 

تمام تیپ های فوق را می توان با پکیج به اصطلاح احساسی هوندا، که شامل کنترل تطبیقی کروز و ویژگی های ایمنی اضافی مجهز شده است. سیستم ناوبری اختیاری برای EX-L و EX-L V6 می باشد.

 

در V6 EX-L تفریحی امکانات روبرو افزوده شده است: ویژگی هایی از پکیج به اصطلاح احساسی هوندا و همچنین رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلوی LED با کنترل نور بالا اتوماتیک، برف پاک کن اتوماتیک و سنسورهای پارک جلو و عقب، عرشه اسپویلر درب عقب، صندلی های عقب مجهز به گرمکن قایق کوچک و سیستم ناوبری.

 

برای کوپه آکورد، پایه LX-S مجهز شبیه به سواری LX است، اما دارای چرخ های 17 اینچ می باشد و سیستم های صوتی با شش بلندگو مجهز تر از سواری اسپورت استاندارد است. تیپ EX مدل کوپه نیز قابل مقایسه با سواری از نظر تجهیزات هستند، هر چند V6 مجهز EX-L دارای چرخ های 18 اینچی است.

 

قدرت و عملکرد موتور:

همه مدل های 2016 آکورد دارای دیسک چرخ جلو، و در بسیاری از آنها یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر نصب شده است. این موتور با 185 اسب بخار و 181 پوند فوت گشتاور. اگزوز دوگانه با محدودیت کمتر در تورینگ اسپورت با افزایش تولید قدرت به 189 اسب بخار و 182 پوند فوت گشتاور است.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

 

LX، EX اسپورت و خودروی سواری و سبک و کوپه LX-S و EX بدون بسته احساسی هوندا به صورت استاندارد با یک گیربکس انتقال شش زمانه که به صورت اختیاری برای کسانی که علاقه مند به یک تیپ استاندارد در صف یک CVT، است که دارای محل اتوماتیک معمولی است. باCVT ، تمام چهار سیلندر آکورد اسپورت مجهز با کسب یک برآورد از سازمان حفاظت محیط زیست از mpg31 همراه (27 شهری/ 37 بزرگراه)، در حالی که نرخ مصرف سوخت اسپورت کمی پایین تر است، در mpg 30 همراه (26 شهر / 35 بزرگراه). با انتقال گیربکس کاربر، مصرف سوخت آکورد در حدود mpg 27 همراه (23 شهری / 34 بزرگراه) میباشد.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

موتور 3.5 – V6 لیتری آکورد که با 278 اسب بخار و 252 پوند فوت گشتاور است دارای یک گیربکس معمولی شش زمانه اتوماتیک است، مصرف سوخت سواری V6 را چشمگیر در mpg26 همراه (21 شهری / 34 بزرگراه) می باشد. در کوپه، این دسته کوچک موسیقی جاز در نتیجه در 25 یانیه ها ی همراه (21/32). کوپه V6 EX-L با یک گیربکس انتقال شش زمانه، در مدل V6 EX-L، که قطره مصرف سوخت تا mpg22 همراه (18/28) است.

 

حتی با پایه موتور چهار سیلندر و گیربکس CVT انتخاب محبوب ترین انتقال قدرت برای خریداران هوندا – عملکرد نسبتا قوی است. در تست ترمز، چهار سیلندر سواری آکورد EX با CVT از صفر به 60 مایل در ساعت در 7.8 ثانیه است که در کلاس خود ، سرعت زمانی است. V6 نیز یکی از سریعترین موتورهای ارتقاء یافته در بخش یک تورینگ صندوقدار تست شده فقط در 60 مایل در ساعت با شتاب 6.1 ثانیه.

 

ایمنی:

همه مدل های آکورد 2016 هوندا همراه با ترمزهای ضد قفل، ثبات و کنترل کشش، موانع مقابل سر فعال، کیسه هوا در جلو، دو سمت صندلی و کیسه هوا پرده ای در دو سمت. دوربین دید عقب استاندارد در سراسر مدل ها، هشدار انحراف از مسیر، هشدار خروج از جاده، هشدار برخورد به جلو و هشدار برخورد به جلو با ترمز خودکار در بسته احساسی هوندا (تورینگ آکورد استاندارد) گنجانده شده است. استاندارد در مدلEX و بالاتر سیستم LaneWatch نقاط کور، که به یک دیدگاه کم و گسترده ای از سمت مسافر خودرو یا سوئیچ بر روی صفحه نمایش 7.7 اینچی در زمانی که چراغ راهنمای سمت راست درگیر است.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

 

در تست تصادف دولتی، سواری آکورد پنج از پنج ستاره برای حفاظت کلی دریافت کرد، و چهار ستاره برای کل ایمنی تصادف از جلو و پنج ستاره برای کل ایمنی تاثیر جانبی و البته مدل کوپه پنج ستاره در سراسر مدل ها بدست آورد. موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه بدنه هر دو سبک بهترین امتیاز ممکن از “خوب” را داد و در آزمون ضربه متوسط همپوشانی کوچک همپوشانی جبرانی جلو خودرو ، یک امتیاز “خوب” دریافت نمود همچنین در بخش تاثیر، سقف قدرت و خویشتن داری صندلی در آزمون تکان ناگهانی.

 

در تست ترمز، این سواری با موتور V6 با سرعت 60 مایل در ساعت بعد از ترمز در 116 فوت آنطرف تر توقف کرد، و رکورد یکی از کوتاه ترین فاصله های توقف را برای یک سواری متوسط در ترمز ثبت نمود.

 

طراحی داخلی و امکانات ویژه:

با چند مورد استثنا، مواد به کار رفته در هوندا 2016 در یک نگاه در تمامی موارد با کیفیت است. طراحی کلی ظریف است، و ساخت و ساز تنگ کابین تاثیر بسیار قوی تری نسبت به انتظاری که از یک ماشین خانواده می رود دارد. تزئینات داخلی جدید نیز کمک می کند تا فضای تاریک داخلی زنده شود ، اگر چه این تجهیزات می تواند نور خورشید را به چشم راننده منعکس کند.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

 

در بالای داشبورد صفحه نمایش 7.7 اینچی است که سطوح مختلف از اطلاعات را ارائه می دهد. که در آکورد پایه با کنترل ساده اما تاثیر صوتی بالاست، اما در EX و بالاتر یک رابط صفحه نمایش لمسی (علاوه بر صفحه نمایش بالا) می باشد. صفحه نمایش لمسی شیک، با حذف دکمه های لمسی سنتی (به عنوان مثال بدون دستگیره حجمی موجود و ساختار منو می تواند گیج کننده و یا به مرور زمان پیچیده باشد. همچنین، رفتن ما بین صفحه هوندا به CarPlay اپل و یا به سیستم های خودرو آندروید می تواند یک کمی در طول زمان سنگین و زمان بر باشد.

 

تصویر هوندا آکورد 2016

 

هر دو سرنشینان جلو و عقب دارای مقدار زیادی فضای جلوی جهت دراز کردن پا و شانه در اتاق را دارند. حد بالای سواری یکی از بهترین ها در این کلاس به لطف ترکیبی از فضا و راحتی است. سر و صدا مابین جاده و لاستیک ها – که در نسل های قبلی آکورد که البته چندان مزاحم نبود – به طور قابل ملاحظه ای مرتفع شده است و به طور فزاینده در اتومبیل های مدرن بسیار نادر است، همچنین ایجاد تغییرات درمسیر کمربندهای ایمنی به نسبت کم، ستون سقف نسبتا باریک و حد وسیعی از شیشه. به عنوان یک حرکت نزولی در آکورد، صندلی های جلو راحتی کمتری در مسیر های طولانی نسبت به بقیه خودرو ها دارند..

 

بدنه سواری آکورد با 15.8 فوت مکعب بزرگ نیست اما در حد متوسط است، با اندازه بدنه کوپه که 13.7 فوت مکعب است. اسپورت و تورینگ شامل یک پشتی صندلی عقب با تقسیم 60/40 هستند که جهت افزایش ظرفیت حمل بار در آن ها است.

 

عملکرد رانندگی:

اگر چه انجام CVTs بهترین تست برای پالایش نیست، سرعت پاسخ در هوندا برای مانور عبور سریع و پس از آن اجازه جهت افت دور موتور و ایجاد تماس هموار زمانی که نیاز به شتاب سریع گذشته می باشد خوب بوده است. البته، اگر شما سادگی CVTs را دوست ندارید، شما می توانید موتور V6، که با یک گیربکس معمولی شش زمانه اتوماتیک است انتخاب کنید. آکورد به طور غیر منتظره با V6سریع شده است، اگر چه عدم توانایی در انتخاب چرخ دنده های تورینگ به عنوان یک شکست است.

 

آکورد 2016 هوندا موفق به ایجاد تعادل نزدیک ما بین یک سواری انعطاف پذیر و دست زدن به جذابیت شده است. با توجه به اینکه به عنوان یک سواری بزرگ خانوادگی در درجه اول برای راحتی است، اما آنچه از همه بیشتر قابل توجه است فرمان برقی که احساس بسیار هیجان انگیز برای اولین بار به فرد می دهد به نوبه خود چرخ ها دقیق و قادر به پاسخگویی واضح هستند که به لذت رانندگی می افزاید. کیفیت سواری آکورد در این سال به کمک فنر و دامپر تعلیق مسترد نیز بهبود یافته اند، و عبور از جاده های ناهموار و آسفالت خراب را با شیوه ای راحت تر می پردازد.

 

برای کسانی که پکیج احساسی هوندا را انتخاب کردند، سیستم کنترل کروز تطبیقی شامل ضربه زدن بیش از حد سریع به ترمز و سپس خیلی آهسته برای سرعت بخشیدن مجدد است. البته این مسئله بیش از حد محافظه کارانه است و کمی فکر را به مخاطره می اندازد، ولی در هر صورت، خنثی شده است. به طور مشابه، ما متوجه شدیم سیستم هشدار برخورد از جلو جهت برخورد به انواع موجودات کوچک تر از مرغ نیز هشدار به “ترمز!” به راننده می دهد به طوری که اغلب که باید سیستم را خاموش نمود در نتیجه شکست در این هدف باعث شده تا آن در دسترس نباشد. سیستم های رقیب در این زمینه بسیار بهتر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *