نقد و بررسی کامل خودروی بی ام و 528i مدل 2016

در سال گذشته قبل از طراحی کامل و مجدد، 2016 BMW سری 5 یک انتخاب هوشمندانه برای یک سواری لوکس متوسط باقی می ماند. اما برخی از خودرو های سواری و سبک و با ارائه تعامل بیشتر با راننده به عنوان رقیب تازه وارد بازار شدند.

 

تصویر خبر

 

معرفی:

با رو نمایی بزرگ و پر زرق و برق از مدل جدید سواری بی ام و سری 5، انتظارات از بر چسب “سال آینده” برآمد و رقبا تجدید نظرهایی که در آخرین نسخه انجام شد را به عنوان یک اردک لنگ توصیف کردند. و در عین حال چیزی که مورد انتقاد در مورد 2016 BMW سری 5، به نظر می رسد قدیمی بودن و پشت بار موجود آن است. برای کسانی که مایل به فدا شدن نسبت به داشتن جدیدترین و داغترین چرخ در بلوک هستند، یک سواری لوکس فوق العاده خوبی و مناسب است که مشابه اولین مدل سال 2011 آن می باشد، البته نسل فعلی سری 5 کمی متفاوت تر از آن مدل به ظاهر مقدس که در قبل ارائه شده است می باشد.

 

این خودرو یک سواری بزرگ، راحت و با طراحی کم عیب با تاکید بر لوکس بودن به جای اسپورت بودن است البته ممکن است انتظار علاقه مندان به خوبی فراهم نشود، اما کابین جادار و مجهز به مواد درجه یک و تعداد زیادی از گزینه های راحتی در دسترس، و عناصر راحتی و ویژگی هایی با تکنولوژی بالا در این خودرو به چشم می آید. حتی پس از چند سال، نسل فعلی BMW سری 5 کلاسیک در بازار خوش تیپ باقی مانده است.

 

تصویر خبر

 

برای هر خریدار، انتخاب سری 5 از موتورهای قدرتمند و شگفت انگیز و کارآمد است که آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای چنین سواری بزرگ که از صفر به 60 مایل در ساعت را در حدود 6 ثانیه و بازگشت تا mpg 30 و ترکیب شده (535d) طی نی کند واقعا قابل توجه است و یک دلیل عمده در جلب نظر این BMW است. در مدل های i 535 و i 550 شما می توانید شتاب بیشتر و حتی خودرویی سریعتر داشته باشید. در حالی که در اقتصاد سوخت هم صرفه جویی کرده اید.

 

این درست است که بسیاری از خودرو های سواری و سبک جدیدتر در جدول رقابت بسیار نزدیک آن هستند. A6 آئودی یک سواری قابل توجه است و می تواند با سری 5 در عملکرد و کیفیت داخلی مطابقت داشته باشد.

E-Class مرسدس بنز مثل همیشه، یک سواری لوکس است، در حالی که GS 350 لکسوس ساخت واقعا چشمگیری دارد و وعده قابلیت های برتر را داده است. همچنین زیبایی که در CTS اسپورت کادیلاک وجود دارد، و یا نسخه جدید XF جگوار و گیبلی مازراتی را نیز می توان در نظر گرفت. اما حتی در این میان این همه اردک لنگ سال، سری 5 یک انتخاب عالی است.

 

طراحی بدنه تیپ، و ویژگی ها:

528i 2016، 535i، 535d و i 550 BMW سری 5 سواری با پنج سرنشین و چهار درب که در چهار تیپ در دسترس است و با وجود موتورهای مختلف مطابقت دارند. شما ممکن است با دیدن واژه “XDRIVE” اعمال شده برای این خودرو، متوجه شوید که خودرو دارای چهار چرخ محرک است. همچنین تغییرات Active Hybrid5 و M5 که به طور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند، به عنوان سری 5 گرن توریسمو هاچ بک موجود هستند.

 

تصویر خبر

 

ب ام و i528 با رینگ های 17 اینچی استاندارد، تنظیمات خودرو با انتخاب راننده (تغییر فرمان، پاسخ انتقال و کالیبراسیون دریچه گاز)، چراغ های زنون اتوماتیک و تطبیقی، چراغ کشیده LED، چراغ های مه شکن پرتو افکن، قدرت تاشو و گرمکن آینه های خودکار کاهنده، برف پاک کن اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل، دو منطقه کروز کنترل اتوماتیک، فرمان تلسکوپی با قدرت شیب، صندلی های برقی جلو 10 حالته با چهار راه تنظیم گودی کمر، قدرت و و دارای توابع حافظه راننده، صندلی عقب شکل Aبا تقسیم60 / 40 تاشو و اثاثه یا لوازم داخلی وینیل دارای بیمه “SensaTec”.

 

 

ویژگی های فن آوری های استاندارد عبارتند از رابط IDrive (صفحه نمایش 10.2 اینچی با فشردن دستگیره / کنترل)، یک سیستم ناوبری، کنترل صدا تلفن، بلوتوث و اتصال صوتی، خدمات اورژانس BMW، و یک سیستم صوتی 12 بلندگو با پخش سی دی، رادیو HD ، یک جک صوتی کمکی، یک پورت USB، یک رابط دستگاه پخش رسانه ای که دارایGB 20 فضای ذخیره سازی موسیقی دیجیتال است.

 

تصویر خبر

 

فضای جلوی به مقدار زیاد جهت قرار دادن پا و فضای کافی جهت گذاشتن مقدار زیادی از وسایل موجود برای سرنشینان عقب وجود دارد.

 

علاوه بر موتورهای قوی تر خود،در مدل های i 535 و d 535 رینگ های 18 اینچی و تودوزی چرم نیز اضافه می شود.

 

در مدل550i؛ یک دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، درب صندوق عقب مقاوم، احتراق دسترسی بدون کلید، صندلی های برقی جلو چند کانتور، با 14حافظه مسافری، رادیوی ماهواره ای و 16 بلندگو و سیستم صوتی هارمن/ کاردان افزوده شده است.

 

چندین پکیج موجود در سراسر مدل های سری 5 وجود دارد. اما در پکیج پرمیوم i 550 این امکانات افزوده شده است: سیستم جرقه زنی دسترسی بدون کلید، رادیوی ماهواره ای و در i528، روکش چرمی، بسته آب و هوای مطلوب، سرد و گرم کن صندلی جلو و صندلی های عقب، غربیلک فرمان و واشر، چراغ جلو جمع شدنی افزوده می شود. و در بسته نور این امکانات افزوده شده است: چراغ های جلو LED تطبیقی و پرتوهای بالا به صورت خودکار.

 

اگر شما بسته صندلی لوکس انتخاب را کنید، برای شما صندلی های جلو با یک تبدیل شبه ماساژ و 14 راه تنظیمات چند کانتور است با تهویه مناسب در مدل 550i. پکیج Driver Assistance اما در مدل i550 امکانات افزوده شده بدین شرح است: دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، صفحه نمایش سر بالا و دسته ابزار. کسانی که لوازم کمکی راننده را می خواهند، می توانند یک بسته شامل دوربین جانبی و مشاهده بالا و انواع فن آوری های اجتناب از تصادف که به تفصیل در بخش ایمنی در زیر گنجانده شده است دریافت کنند. اما به پکیج حمل و نقل پویا در مدل i 528 این امکانات افزوده شده است، سیستم تعلیق تطبیقی برای بهبود سواری و عملکرد دستی. همچنین گزینه ترکیبی BMW شخصی در i528 جهت حق انتخاب درها به انواع رنگ متمایز چرم داخل و تیپ باز وجود دارد.

 

گزینه های فردی شامل (استاندارد تزئینات داخلی بالا) دوربین دید عقب، دوربین های دید جانبی و بالا، سنسور پارک جلو و عقب، کنترل کروز تطبیقی، دید در شب کمک راننده، سیستم پارک موازی خودکار، درب صندوق قدرتی، بسته شدن نرم درب، سایبان عقب قدرتی و سایبان سمت عقب با کنترل دستی، سیستم سرگرمی با دو صفحه نمایش در صندلی عقب، سیستم صوتی هارمن / کاردان و سیستم 16 بلندگو Bang & Olufsen. همچنین فرمان فعال انتگرال در دسترس، که در چرخ های عقب با توانایی بالا به نوبه خود جهت بهبود ثبات و قدرت مانور را فراهم می کند.

 

قدرت و عملکرد موتور:

هر مدل BMW سری 5 دارای گیربکس استاندارد اتوماتیک هشت سرعته و دفرانسیل عقب است گزینه تمام چرخ یک به همه دارای لقب “XDRIVE”است و همچنین دارای یک سیستم توقف شروع خودکار استاندارد است که موتور زمانی که خودرو به منظور صرفه جویی در سوخت متوقف می شود خاموش است.

 

تصویر خبر

 

ب ام و i528، توسط یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با تولید 240 اسب بخار و 260 پوند فوت گشتاور طراحی شده است. در تست های انجام شده، تست شتاب از صفر به 60 مایل در ساعت در 6.4 ثانیه است که یک نمایش تقریبا مناسب برای یک مدل در پایه سواری متوسط لوکس می باشد. برآورد EPA economystands مصرف سوخت در mpg 27 به همراه (23 شهری / 34 بزرگراه) با دفرانسیل عقب و (mpg26 (22/34 با موتور XDRIVE می باشد.

 

تصویر خبر

 

535i دارای یک موتور توربوشارژ 3.0 لیتری خطی 6 است که دارای قدرت 300 اسب بخار و 300 پوند فوت گشتاور است که در رقابت با مدل دفرانسیل عقب، در 0-60 مایل در ساعت را در 5.7 ثانیه با حداکثر سرعت میپیماید. نتیجه تست EPA مصرف سوخت با mpg 24 به مصرف (20 شهری / 31 بزرگراه) با دفرانسیل عقب و mpg 23 در (20/29) با موتور XDRIVE می باشد.

 

535d دیزل با یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژ خطی 6 سرعته خوب با 255 اسب بخار و 413 پوند فوت گشتاور طراحی شده است. شتاب این خودرو در آزمایش های ما مسافت صفر به 60 مایل در ساعت را در در 5.8 ثانیه رفته است، که در تراز با آئودی A6 TDI اما بسیار سریعتر از مرسدس E250 BLUETEC بوده است. در تست EPA مصرف سوخت mpg30 به همراه (26 شهری / 38 بزرگراه) با دفرانسیل عقب و mpg30 در (26/37) با XDRIVE است.

 

550iدارای یک موتور توربوشارژ 4.4 لیتری با V8 445 اسب بخار قدرت برای BMW با 480 پوند فوت گشتاور است که مسافت 60 مایل را در ساعت در 4.5 ثانیه میرود که تخمین می زنیم بسیار سریع باشد. برآورد سازمان حفاظت محیط زیست درباره این محصول عبارتند از mpg 20 به همراه (17/25) با دفرانسیل عقب وmpg 19 در (16/25) با موتور XDRIVE.

 

ایمنی:

تجهیزات ایمنی استاندارد برای 2016 BMW سری 5 شامل کنترل کشش و پایداری، ترمزهای ضد قفل، کیسه هوای جانبی صندلی جلو، در دو سمت کیسه هوا پرده ای و فعال مقابل موانع سر. سیستم ترمز نیز با حالت مرطوب که روتورهای ترمز در شرایط خشک و مرطوب و به طور خودکار راحت و نرم عمل می کنند. لنت های ترمز با روتور در آماده سازی زمانی که شما به طور ناگهانی گاز می دهید. همچنین سیستم های ارتباطی، که شامل کمک رسانی به صورت خودکار در تصادف، با یک دکمه SOS، باز کردن درب از راه دور و بازیابی خودرو سرقت رفته است.

 

سنسورهای پارک و دوربین دید عقب استاندارد در i550 و اختیاری در سایر مدل ها می باشد. دوربین پارکینگ جانبی و بالا، و مشاهده سیستم به روز رسانی اختیاری است. کمک راننده به علاوه این بسته شامل یک سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار دهنده انحراف از خط و سیستم هشدار دهنده برخورد به جلو با ترمز خودکار. همچنین دید در شب با سیستم تشخیص عابر پیاده که با استفاده از یک سنسور مادون قرمز برای تشخیص افراد و اشیاء خارج از محدوده چراغ جلو وجود دارد.

 

در تست ترمز، مدل های مختلف سری 5 در تابستان با لاستیک Run-flat خودرو با سرعت 60 مایل در ساعت بعد از ترمز، در فواصل بین 110-114 فوت متوقف شد. این اعداد بسیار خوب هستند، اما آنها برای خودروی سواری و سبک اسپورت با داشتن چنین لاستیک های تابستانه خیلی معمولی است. اکثر مدل های سری 5 با لاستیک مخصوص در تمامی فصل ها و در فاصله کمی طولانی تر، در تست ترمز به این نتیجه رسیده اند.

 

در تست دولتی سری 5 از پنج ستاره حفاظت از سقوط کلی و دو سمت 5 ستاره را دریافت کرد، و چهار ستاره برای حفاظت از جلوی خودرو دریافت کرد. موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه به آن بهترین امتیاز ممکن از “خوب” در آزمون های کف جلو، جانبی و مقاومت سقف متوسط را داد، در حالی که طراحی خویشتن داری صندلی / سر نیز امتیاز “خوب” دریافت نمود. برای حفاظت از ضربه آنی در آزمون با وجود جلو کوچک کف با این حال، سری 5 دریافت امتیاز دوم کمترین حاشیه را دریافت کرد.

 

طراحی داخلی و امکانات ویژه:

سری پنج 2016 با کابین جذاب و کمرنگ دارای مواد به کار رفته با کیفیت بسیار بالایی است، هر چند که زرق و برق دار است. خویشتن دار زیبا (نام یک بازی معروف است) نامی است که در اینجا، می توان آن را بهBMW نسبت داد. پانل ابزار آن ارتباط روشنی با گذشته این شرکت با مدل کلاسیک سنج آنالوگ دوقلوی آن دارد. یکی دیگر از میراث لمسی پشته مرکزی داشبورد (بخش است که شامل آب و هوا و کنترل صوتی)، که دارای شیب به سمت راننده برای یک دسترسی ساده تر و سریعتر است.

 

تصویر خبر

 

داشبورد سری 5 شیک است و آن را بدون اشکال ساخته اند و به طور کلی دارای کنترل آسان برای استفاده است.

 

سیستم صوتی مرکزی در هر 5 سری دارای رابط IDrive نیز است، متشکل از یک صفحه نمایش 10.2 اینچی با وضوح بالا در مرکز داشبورد و یک کنترل دوار در کنسول وسط با دکمه منو در اطراف. با تمرین بیشتر با آن در نهایت کاربر پسند می شود، اما در مقایسه برخی از سیستم های رقیب به نظر می رسد نیاز به پرس و یا چرخش بیشتری نسبت به بدست آوردن کنترل خود درآوردن کمتر از آنچه که می خواهید دارد.

 

صندلی های جلو با پایه نقلی جزء با طرفدار ترین پایه های موجود در هر خودرویی است، و صندلی چند کانتور در دسترس با کیفیت بهتر، ارائه طیف گسترده ای از تنظیمات و پشتیبانی والا برای تمام حالات رانندگی است. سرنشینان ردیف عقب فضای رضایت بخشی در تمام جهات را دارند، حتی اگر آنها چهار زانو بنشینند، و صندلی های عقب خود را به صورت منحنی در آورند. آیتم ذخیره سازی در این خودرو کوچک محدود است، با این حال، با بدنه نسبتا کوچک دارای 14 فوت مکعب فضا است.

 

عملکرد رانندگی:

اگر 2016 BMW سری 5 در موتورهای خود را به تنهایی مورد قضاوت قرار دهد، کمتر کسی نسبت به وضعیت “نهایت رانندگی با ماشین ” سوال می کند. موتور توربوشارژ خطی 4 سیلندر i 528 را به خوبی در وزن بالا خود هدایت می کند، و i 535 شش سیلندر یک پارادایم از صافی است. اما حق انتخاب از این خودرو به خوبی ممکن است d 535 مجهز به دیزل ، که به عنوان ناوگان معروف است و i535 در خدمت اقتصاد سوخت با 25 درصد مصرف بهتر سوخت.

 

اگر برای شما مهم نیست پر کردن بیشتر از 445 اسب بخار در i 550 که شتاب را پایین می اندازد ولی این مدل به اندازه کافی قوی است و دارای یک فن M5 است (به خصوص با توجه به سواری راحت تر i 550 و قیمت پایین آن). جذاب است آن هم با ارتعاش ناشی از سیستم توقف شروع خودکار در i 528 وd 535.

 

البته احساس موجود در هنگام دور زدن در سری 5 هرگز به عنوان خودرویی زیرک و دقیق نیست، حتی با تنظیمات اسپورت خودرو. همچنین فرمان فاقد دقت است که هنگام استفاده از آن مشهود است.

 

مزایا:

ارائه موتورهای فوق العاده با رعایت صرفه جویی قابل توجه در سوخت در بسیاری از اشکال و فضای داخلی با کیفیت بالا که دارای ویژگی های با تکنولوژی بالا می باشند و همچنین خودرویی راحت با تشکیلات خاص سواری.

 

معایب:

دارای سر و صدا در دست انداز ها؛ بدنه نسبتاً کوچک؛ و دارای سیستم توقف/ شروع خودکار ناهماهنگ است.

 

ویژگی های جدید برای مدل 2016:

در ایجاد تغییرات جدید، دسترسی های مناسب از ویژگی های برجسته به روز رسانی شده برای مدل 2016 BMW سری 5 می باشد. در این مدل USB و قابلیت بلوتوث افزایش یافته، در حالی که در مدل 550i ویژگی های استاندارد اضافی مانند یک درب صندوق عقب مقاوم، رادیوی ماهواره ای و سیستم صوتی هارمن / کاردان می باشند. یک به روز رسانی کوچک دیگر در این خودرو کابین بژ آن است که در حال حاضر با فرش سیاه و سفید و پانل های داخلی برای بهبود طول عمر آن است.

 

ویژگی های داخلی:

صندلی های جلو: صندلی 10طرفه قدرت مسافر – صندلی 10 طرفه راننده برقی- صندلی مسافر قابل تنظیم با قدرت پشتیبانی کمر – صندلی راننده قابل تنظیم با قدرت پشتیبانی کمر – صندلی راننده ارتفاع قابل تنظیم- صندلی مسافر ارتفاع قابل تنظیم- با روکش کاغذ یا پارچه چرم نما- سطل صندلی های جلو

 

صندلی های عقب:پشتی صندلی عقب تاشوی- مرکز صندلی تاشو – کانالهای تهویه عقب.

 

ویژگی های قدرت:

قفل درب بدون کلید با قدرت راه دور – آینه معکوس شیب دار مسافر نمایش محدود خودرو در معکوس-4 پنجره قدرت تک لمسی

 

ویژگی های بیرونی:

سقف شیشه ای- برف پاک کن متغیر متناوب با سنجش از باران- گرمکن شیشه عقب- سانروف شیشه ای قدرت- عملیات سانروف از راه دور

 

ویژگی های ایمنی:

ABS 4 چرخ- جلو و کیسه هوا سر عقب- دو مقابل کیسه هوا جانبی نصب شده روی- مجریان صندلی کودک- ضد سرقت سیستم زنگ از راه دور- ترمز اضطراری و کمک- جلو و عقب تهویه ترمزهای دیسکی- قفل ایمنی کودک- درب عقب چراغ پیچشی -چراغ جهت روشنایی در روز- چراغ مه شکن جلو- تاخیر خودکار خاموش چراغ جلو- چراغ جلو چراغ سنجش از غروب- زنون با شدت بالا چراغ جلو تخلیه-2 پشت سری جلو-3 پشت سری عقب- کیسه هوای سرنشین غیر فعال سنجش از سرنشینان- مرکز عقب کمربند 3 نقطه- روشن کردن آینه سیگنال- کنترل پایداری- کنترل کشش- پشت سری قابل تنظیم ارتفاع عقب – سیستم ایمنی پس از برخورد- آماده سازی ترمز اضطراری- چراغهای جلو تطبیقی- چراغهای جلو ریخت- نظارت بر فشار تایر- خشک کردن ترمز- خدمات اضطراری- کیسه هوا استقرار هشدار از طریق – کمک ردیابی خودرو سرقت – دستیار پارکینگ- کنترل پارک فاصله- دوربین های دیجیتال مشاهده دو سمت و بالا – دوربین مشاهده عقب- دید در شب W تشخیص / عابر پیاده

 

منبع: آی زمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *