نقد و بررسی کامل خودروی کیا، اسپورتیج

در حالی که هوندا CR-V و تویوتا RAV4 با بهره وری در فضا و عملی بودن بیشتر از طراحی تکامل یافتند ، کیا Sportage موفق به ایجاد یک شگفتی با کمی تغییر بیشتر در اسپورتیج شد، به خصوص اگر شما از مشخصات و وضعیت آن مطلع شوید. اسپورتیج 2016 جای خود را به عنوان یک همکاره بی همتا و یکی از جالب ترین مجموعه دیدنی بصورت متقاطع، جمع و جور ارائه شده است. یک تغییر برای کسانی که به فضای داخلی کوچک و مرتب علاقمندند.

 

اینفوگرافی ریویو خودروی اسپورتیج

طراحی داخلی:

چشم انداز اسپورتیج نسبت به سری خودروهای هم کلاس خود کوچکتر است ، بدون وجود هیچ سحر و جادویی فضای داخلی وسیع تر احساس می شود. با این حال، صندلی جلو برای قرار دادن پا و فضا در جناحین اتاق (برای سقف سانروف) مناسب است، و می توان صندلی خود را به شکل خوبی قرار داد تا از بالا هوای مطلوبی داشت. در خودروها برای مسافران صندلی عقب ممکن است کمی فضا برای قرار دادن پا ها تنگ باشد و در نتیجه ممکن است برای نگاه کردن سقف خود را به جلو خم کنند. اما کیا با ایجاد دریچه های هوایی در عقب شرایطی برای راحتتر نگه داشتن بچه ها در صندلی عقب فراهم کرده است.

فضای بار نیز قابل رضایت است. طول آن با صندلی های عقب به اندازه 26.1 فوت مکعب است. که بیش از خودرو UTES لوکس نیست، اما این یک فضای بلند و بدون طبقه بار و به خصوص بزرگ است، بنابراین بار سفر خود را می بایست عاقلانه انتخاب کنید. با پایین آوردن صندلی های عقب ، اتاق بار به ماکسیمم اندازه خود یعنی 54.6 فوت مکعب می رسد. پس مشاهده خواهید کرد که فضا کاملا مفید است، اما فضای بار آن بسیار کمتر از فضای بار CR-V و RAV4می باشد.

عملکرد فنی:

Sportage دارای هیچ سابقه قابل توجه ای در رعایت SUV در ارائه رایگان تجربه رانندگی در یک محدوده نیست. یعنی Off-roading در لیست فعالیت های این کراس اوور کوچک نیست، به احتمال زیاد از خریدار انتظار می رود، حتی اگر تمام چرخ دیسک های سیستم موجود همراه با دیفرانسیل قفل کرد قدرت را در سرعت 25 مایل در ساعت 50: 50 تقسیم کند.

سر و صدا داخل کابین و کیفیت سواری، در مقایسه با بسیاری از مدل های دیگر در کلاس خود از نقاط ضعف برای اسپورتیج شده است. با این حال، با معرفی کیا با سر و صدا بیشتر و همچنین کمک فنر و عملکرد بالا دامپر ، ما امیدواریم کسانی که این نقد و بررسی را می خوانند شوکه نشوند. البته نسبت به نسخه EX و SX که در سال 2013 ساخته شده اند به طور متوسط بهبود داشته است. به خاطر داشته باشید چرخ های 18 اینچی اختیاری ، می تواند کمک بزرگی جهت رفع این مسئله کنند. یکی دیگر از شکایت های مداوم ما به اسپورتیج فرمان الکتریکی آن است که کمی بیش از حد در اطراف سنگین و بی احساس است. البته کیا در سال 2014 با معرفی چند حالت سیستم جدید هدایت، فلکس را گرفته که اجازه می دهد تا راننده به بین سه سطح از وزن فرمان سوئیچ کند اما این نیز کار زیادی جهت بهبود احساس انجام نمی گیرد.

در اسپورتیج انتخاب دو موتور چهار سیلندری در دسترس است. در سطح پایه، 2.4 لیتری تزریق مستقیم در خط چهار در مدل LX باعث می شود 182 اسب بخار و در EX پایه 180 اسب بخار بالاتر از حد شش سرعته اتوماتیک است البته سریعترین نیست، اما به همان اندازه و سطح است. موتور توربوشارژ SX با تولید 260 اسب بخار مرکز گشتاور محدوده سنگین خود را به اندازه کافی هنگام شکستن چرخ های جلو برای ایستادن پس از شروع و یا از یک گوشه ای تنگ بیرون آمدن شل کرده است و به صورت خودکار است.

تصویر اسپورتیج

ویژگی ها:

تجهیزات استاندارد در هر سه سطح مرتب شامل تهویه مطبوع؛ پنجره های قدرت، قفل، و آینه؛ فرمان شیب دار وتلسکوپ؛ ورود بدون کلید. چرخ های آلیاژی؛ بلوتوث؛ و اتصال USB و iPod است. در مدل های گران تر ویژگی مانند سطوح صندلی چرم (تازه برای سال 2016 استاندارد)، شروع بدون کلید، رادیوی ماهواره ای و فرمان صوتی چرخ و کنترل تلفن نیز افزوده شده است. در مدل های بالا SX یک داشبورد سرد، صندلی برقی راننده ، فرمان چرم با عیار تر و تمیز، ریل های سقف، اسپویلر عقب و چرخ های 18 اینچی اضافه شده است. سیستم کامپیوتری UVO eServices کیا با ناوبری موجود در EX مجهزتر و استاندارد و SX شامل یک دوربین دید عقب نیز است.

تصویر اسپورتیج

ایمنی:

پرده کیسه های هوای استاندارد و کنترل پایداری توسط سنسورهای پارک عقب اختیاری و دوربین دید عقب، که هر دو به دید نقاط کور کمک قابل توجهی می کند. اسپورتیج از نظر ایمنی اول صف کلاس متوسط قرار می گیرد. به طور کلی دولت فدرال به اسپورتیج با دیسک چرخ جلو چهار ستاره می دهد و با تمام چرخ پنج ستاره میدهد ، اما اسپورتیج بدترین امتیاز از آزمون تصادف از جلو و همپوشانی کوچک IIHS دریافت کرد، که مانع از کسب درآمد بالا و دریافت جایزه انتخاب ایمنی شد.

تصویر اسپورتیج

در مرکز توجه بودن:

پارک آن در نقطه مقابل، خطوط پررنگ اسپورتیج و ویژگی های قابل توجه مانند پروژکتور پرتو استاندارد چراغ و روشنایی عقب LED، آن را به مرکز توجه بودن قرارداده است.

پدال پایین سرگرم کننده است:

تجربه رانندگی پر نشاط با اسپورتیج LX و EX به لطف شتاب چشمگیر 2.4 لیتری تزریق مستقیم (GDI) و موتور 182 اسب بخار بوجود آمده است. برای داشتن لذت رانندگی بیشتر می توانید اسپورتیج SX، با موتور توربوشارژ 2.0 لیتری GDIو قدرت 260 اسب بخار ، را انتخاب کنید.

صدای تو قدرت دارد:

UVO eServices، یک سیستم سرگرمی موجود است که با استفاده از فعال سازی تکنولوژی صوتی پیشرفته با دادن دستورات صوتی بصری برای کمک به تماس دست آزاد، گوش دادن به جریان های صوتی، و پخش آهنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید.

کاوش بدون ترس:

صحبت کردن با صدای بلند به نوبه خود توسط ارائه دستورالعمل با تشخیص صدا و جوی پیشرفته. دکمه ‘بحث’ ‘را فشار دهید و فرمان دهید. تا به شما از گیر کردن در بن بست توسط سیستم ترافیک SiriusXM کمک کند.

مشخصات منحصربفرد:

  • · طراحی پویا و خطوط صاف قسمت بیرونی را تیره می کند.
  • · از هر طرف که شما به آن نگاه کنید دستگاهی با طراحی ظریف مشاهده می کنید.
  • موجود بودن چراغ هشدار LED در براق نشان دادن آن مؤثر می باشد.
  • · آینه بیرونی با ارائه بیش از یک نقطه. ویژگی های آینه برقی تاشو ، کمک می کند تا در فضاهای تنگ با سهولت مانور داشته باشد.
  • · وجود گرم کن در آینه بیرون. شامل عناصر گرمایشی که به شما در داشتن یک دید واضح تر در مه و یخ زدگی کمک می کند.
  • · تلفیق طراحی و عملکرد. اسپویلر عقب با حروف درشت، نگاه ورزشی بیشتری به آیرودینامیک اسپورتیج ارائه می دهد.
  • · دنده معکوس با اعتماد به نفس. با استفاده از سنسور پیشرفته سونار ، هنگامی که وسیله نقلیه بیش از حد به یک شی نزدیک می شود سیستم هشدار Back-Up ، صدایی به عنوان هشدار پخش می کند.
  • · طراحی شده با حفظ سبک زندگی. می توانید انواع وسایل با استفاده از سقف ریلی قابل دسترس بر روی اسپورتیج خود قرار دهید.
  • · کابین ساخته شده برای راحتی و تطبیق پذیری. استاندارد تقسیم 60/40 ، صندلی تاشو سمت پایین، محلی جهت استقرار متعدد و ذخیره سازی لوازم، برای راحتی شما می باشد. سرنشینان صندلی عقب می توانند صندلی خود را با استفاده از دو نوع تنظیمات مختلف خم کنند.
  • · نوشیدنی سرد در طول سفر باشماست. خنک کننده روشن در داشبورد موجود است و مواد را می توان جهت نگهداری و سرد شدن در آن قرار داد.
  • · ایمنی شما اولویت ما است. اسپورتیج 2016 دارای ویژگی سیستم های پیشرفته مکمل مهار خودرو از برخورد می باشد.
  • · سواری با پخش کننده خوب تنظیم شده . گوش دادن به بیش از 130 کانال رادیو ماهواره ای بدون وقفه و پخش موسیقی با SiriusXM جهت سرگرمی.
  • · لذت بردن از یک کابین مرتب با محفظه ذخیره سازی بار در طبقه پایین ردیف عقب. یک راه آسان برای حفظ وسازمان دادن لوازم خود.
  • · کنسول در دستهء صندلی وسط که مزایای زیادی دارد. با بالشتک برای راحتی بیشتر، جای فنجان به رنگ کروم کمرنگ برای قرا دادن نوشیدنی ، و فضای مناسب گسترده برای ذخیره سازی لوازم.
  • · ایستگاه فرمان شما. با تکنولوژی بالا و مجلل.
  • · دارای دکمه شروع یا کلید هوشمند.شروع یا متوقف کردن موتور خودرو با فشردن آسان یک دکمه و بدون
  • · نیاز به درآوردن کلید هوشمند از کیف یا جیب خود.

منبع: وبسایت آی زمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *