10 عادت غلط در رانندگی و نگهداری از خودرو (قسمت دوم)

1-ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور: این کارباعث به وجود آمدن رسوبات فراوان  در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می توان ازروش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست.

2-سنگین کردن بیش از حد خودرو: پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست  باعث بالارفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم.

۳-نصب باربند درمواقعی که به آن نیازنداریم: باربند رافقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیراوجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصدمیشود.

4- نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: این کار بارها دیده شده که  بسیارهم خطرناک هست ودریک تصادف کوچک اگرایربگ بازشود حتما کودک خفه خواهد  شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند.

5- استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی: بنزین های معمولی موجود  در کشوربا اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما بازهم مقدار زیادی سرب دارد که سرب  موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

6- دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتوروتطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط  کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است وروغن موتورسازگار با  پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.

7- استفاده از نور بالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این  شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد.

8- خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی : این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور  ضرر دارد. اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.

9- تکیه پا به کلاچ: بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج دراتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کارباعث فشارآمدن به گیربکس میشود.

10- جلو آوردن بیش ازحد صندلی: خیلی ازافراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر میشود وبه اصطلاح دست فرمون خوب میشود. خیراینطورنیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *