بررسی نیسان ماکسیمای 2016+عکس-قسمت دوم و پایانی

طراحان نسل هشتم ماکسیما به این امر اشراف داشته اند که متاسفانه بخش عمده ای از خودروهای این کلاس کمترین ارتباط احساسی
را میان خود و سرنشینان به خصوص راننده به وجود می آورند. از این رو طراحی و شکل دهی به فضای داخل اتاق حتی دشوارتر و چالش برانگیزتر از طراحی بدنه خواهد بود. اما به واسطه درک روشن از اهمیت موضوع نیسان تاکید دارد که حتی بعد از چند ماه استفاده از این خودرو طراحی کابین برای افراد تکراری نخواهد شد، چیزی که البته در عمل باید آن را سنجید.

اتاق:

داخل ماکسیمای جدید خوشبختانه به اندازه طراحی خارجی آن از جذابیت های لوکس و اسپرتی برخوردار است که البته سنگینی کفه ترازو در این بخش مطمئنا به سمت خصوصیات لوکس خواهد بود. استفاده از مواد و پوشش های باکیفیت نیز به وفور در جایجای اتاق به چشم می آید تا آن را در رده خودروهای یک سطح گرانقیمت تر قرار دهد.

اما قبل از نگاه به ویژگی های لوکس، باید به ارگونومی مثال زدنی داشبورد اشاره ای داشت که در آن همانند کابین یک جت جنگی اولویت بندی میان ادوات مختلف صورت گرفته و سیستمهای پر مصرف تر دسترسی بسیار سریعتر و ساده تری دارند ضمن این‌که قسمت وسط داشبورد اندکی به سمت راننده متمایل شده و از این جهت شرایط بهتری را فراهم می‌کند. سیستم چند رسانه ای به کار رفته در کنسول وسط داشبورد نیز به عنوان نقطه عطف کابین به لطف بهره مندی از صفحه نمایش هشت اینچی لمسی با وضوح تصویر بالا عملا تحت هر شرایطی بهترین پاسخگویی را برای راننده خواهد.

کیفیت، ویژگی غیر قابل انفصالی در خصوص ماکسیما محسوب میشود تا برای دست‌یابی به لوکسترین فضا در چنین خودرویی استفاده از پوشش چرم طبیعی و آلکانترا حتی در بخش بالایی داشبورد علاوه بر فرمان و صندلی ها نیز مشاهده شود. در عین حال به منظور ایجاد هماهنگی بین ویژگی های اسپرت و لوکس، زمینه رنگی دوگانه مشکی–کرم در مدل فول خودرو وجود دارد که به لحاظ بصری محیطی چشم نواز و لوکس را در ذهن هر بیننده ای تداعی می‌کند. در پایان باید بیان داشت که نیسان ماکسیمای جدید در سه سطح SL، SR و پلاتین از تابستان سال جاری در نمایندگی های نیسان در سرتاسر دنیا به فروش میرسد و قیمت در نظر گرفته شده داشت برای آن در مدل پایه برابر با 32هزار و 410 دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *