قسمت اول بررسی نیسان ماکسیمای 2016+عکس

ادامه مسیر گذشتگان

 

بیش از 35 سال است که نیسان توانسته سدان لوکس خود را به یکی از پرفروشترین مدلهای این کالس تبدیل کند، چرا که هر دو پارامتر کیفیت ساخت و توانایی های حرکتی را در کنار هم میتوان در این خودرو مشاهده کرد. در کشور ما نیز نسل پنجم نیسان ماکسیما توانست به یکی از خودروهای لوکس پرفروش در بازار بدل شود تا حتی در حال حاضر و با توقف تولید نیز مشتریان فراوانی آن را به بسیاری از خودروهای بازار ترجیح دهند. در نمایشگاه بین المللی نیویورک همانطور که انتظار میرفت، نیسان از نسل هشتم این خودرو پرده برداری کرد که با توجه به مشخصات اعلام شده به راحتی میتوان عنوان بهترین ماکسیمای تولیدی تا به امروز را به آن اعطا کرد.

نسل فعلی ماکسیما به یک ‌باره تغییرات اساسی را در زمینه طراحی در مقایسه با مدلهای پیشین این خودرو به خود دیده که البته زبان طراحی جدید نیسان را از سری Z  این شرکت به آن منتقل کرده است. اما در خصوص نسل هشتم ماکسیما رویه حتی هیجان انگیزتر شده و بیشتر باید آن را با خودروهای عضلانی آمریکایی مورد قیاس قرار داد تا یک سدان لوکس شهری! همین طراحی متفاوت، دینامیک حرکتی اسپرتی را نیز در خود جای داده و این بار قدرت در کنار فرمان پذیری بهینه شده احتمال استانداردهای جدیدی را این کلاس که رقبای پر فروشی همچون هیوندای آزرا، هوندا آکورد، فورد تاروس و انواع مدلهای آلمانی را به خود میبیند، ایجاد خواهد کرد.

 

طراحی

 

هدفی که کارلوس گون به عنوان رییس شرکت نیسان برای تیم طراحی ماکسیما مشخص کرده بسیار ساده و شفاف بود، ایجاد یک سدان لوکس با بهره گیری از شاخه های مدل های اسپرت و البته همراه با تمام خصوصیات یک نیسان! تغییرات اساسی در ماکسیما به جهت آن‌ که محبوبیت زیادی به عنوان لوکس ترین سدان تولیدی این شرکت دارد، ریسک بالایی را در بر می گیرد ولی آنچه در نسل هشتم این خودرو شاهد هستیم ترکیب عناصر طراحی روز چه در بدنه و چه در داخل اتاق است که در عین حال به وضوح بر ژن طراحی جدید نیسان (طراحی V مانند جلو، چراغ های بوم رنگی، ستون خوابیده عقب و سقف کوپه مانند) تکیه دارد. اصولا یکی از ساده ترین روش ها به منظور افزایش چهره اسپرتی یک خودرو رجوع به یک نسخه قدیمی یعنی استفاده از گلگیرهای ورم کرده و چرخ های بزرگ تر است تا اگر اندکی برجستگی نیز به آن افزوده شود همه چیز تقریبا تکمیل شده به نظر آید!

اما نیسان در خصوص ماکسیمای جدید چنین رویه را پیش نگرفته چرا که قبل از هر چیز باید بدانیم که با لوکس ترین سدان نیسان روبه رو هستیم نه یک دستگاه نیسان 370زد. به همین جهت طراحان حجم کلی پانل های بدنه را در نقاط مختلف به شکل اغراق آمیزی زیاد کرده اند تا در کنار خطوط برجسته ای همانند خط کمربند شانه ای دو تکه ای خودرو ترکیبی از به روز بودن و خصوصیات اسپرتی به چشم هر بیننده ای آید. استفاده از چراغهای بوم رنگ شکل در جلو و عقب و همپنین طراحی V مانند چهره خودرو )این سبک طراحی قبلا در نسل جدید نیسان مورانو نیز به کار گرفته شده بود) به خوبی ویژگی های یک نیسان مدرن را در ماکسیمای جدید به وجود آورده که البته باید به شیب بسیار زیاد سقف نیز اشاره ای داشت که از نمای جانبی، شکل یک جنگنده را تداعی می‌کند. برای تکمیل کردن پارامترهای اسپرت ماکسیما، چرخهای بزرگ 18 اینچی به صورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده اند ضمن این‌که در مدل اس آر، خریداران از رینگ های 19 اینچی آلیاژی بهره مند می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *