مصاحبه با مهندس محمد حاجی پور مدیر عامل گروه صنعتی زمردیدک

در راستای آشنایی بیشتر مصرف کنندگان محصولات جلوبندی خودرو تولیدی شرکت زمردیدک و البته مخاطبین وب سایت زمردیدک مصاحبه ای با جناب مهندس محمد حاجی پور، مدیر گروه تولیدی صنعتی زمردیدک ترتیب دادیم تا ان شاالله آغاز رابطه ای گرم ما بین مصرف کننده با مدیریت گروه باشد.

 

 

مدیرعامل گروه زمردیدک

 

سلام عرض میکنم خدمت شما آقای حاجی پور لطفا یک معرفی از خودتان داشته باشید.

بسم الله الرحمن الرحیم.

ابتدا به ساکن بنده سلام عرض میکنم خدمت هم میهنان عزیز، مصرف کنندگان گرامی محصولات زمردیدک و بازدید کنندگان وبسایت زمردیدک. بنده محمد حاجی پور، متولد سال 1353 از شهرستان بیجار هستم که در حال حاضر مسئولیت سنگین مدیریت گروه صنعتی زمردیدک بر عهده اینجانب است.

زمردیدک چگونه به این مرحله رسیده است؟

با لطف خداوند متعال و با تلاش و کوشش شبانه روز و با برنامه ریزی و داشتن هدف و مسیر روشن.

عمده شرکتهایی که با آنها فعالیت می کنید کدامند؟

با شرکت هایی در ارتباط هستیم که مرتبط با صنف کاری وتولیدی ما فعالیت میکنند.

 

گسترش فعالیت با کدام یک از شرکتهای همکار را در سال جدید در برنامه دارید؟

فعلا برنامه ای بر ای همکاری با شرکتهای همکار را نداریم. شاید بخاطر اینکه فعلا شرکتی که اهدافمان را در یک جهت ببینیم و  از منظر های مختلف بتوانیم همکاری داشته باشیم نیافتیم.

 آیا کاهش تولید خودرو که طی یک تا دو سال اخیر اتفاق افتاده تأثیری روی تولیدات شما داشته است؟

خیر. تولیدات و محصولات زمردیدک مصرفی هستند و در ارتباط با قسمت های جلوبندی و موتوری خودرو می باشند همچنین ما بیشتر، نیاز بازار را تامین میکنیم. که البته این دوران نیز نیازمند مدیریت کردن خاص خود بود.

مدیریت کردن این دوران به چه صورت بود آیا توانستید فعالیت یا تولید جدیدی را جایگزین آن کنید؟

به نظر من هرمدیر عاملی باید به اصطلاح “مرد روزهای سخت باشد” یعنی آمادگی لازم رابرای تمامی اتفاقات پیش بینی نشده داشته باشد یعنی شخصی کاملا انعطاف پذیر باشد چون در اکثر موارد اتفاق ها بر وفق مراد ما انسانها  نبوده ونخواهد بود.

آیا شرکتی مستقل در زمینه تولید و تأمین قطعات به شمار می آیید یا با شرکتهای دیگر خارجی هم همکاری می کنید؟

خیر. در حال حاضر هدف زمردیدک فقط تامین کردن قطعات جلوبندی خودروهای داخلی است. ولی در اهداف کلان زمردیدک جهانی سازی نیز وجود دارد به همین منظور تا به حال به نمایشگاههای در کشورهای خارجی رفته ایم و اخیرا هم در نمایشگاه کشور عراق حضور داشتیم.

با قطعه سازان داخلی هم تعامل و همکاری دارید؟

در حال حاضر خیر.

رعایت مباحث زیست محیطی چقدر برای شما الزامی است؟

بسیار زیاد. برای ما محیط زیست بسیار اهمیت دارد. به عقیده بنده طبیعت برای هیچ نسل مشخصی خلق نشده است بلکه طبیعت به نسل های گذشته تا حال وآیندگان تعلق دارد پس باید درنگهداری محیط زیست نهایت سعی و تلاش وکوشش خود را بکار گیریم.

چقدر روی کیفیت محصولاتتان تأکید دارید؟

آیا صرفاً تولید برایتان مهم است یا کیفیت محصولات هم در اولویت قرار دارد؟ صددرصد تاکید بر روی کیفیت محصولات خود داریم. افزایش تولید و تنوع محصول برای ما خیلی مهم است اما کیفیت دراولویت اصلی ما قرار دارد و در حال حاضر جزو برترین تولید کنندگان قطعات جلوبندی خودروی کشور هستیم. شاید به جرات بتوان گفت غیر از یک یا دو تولید کننده قطعات جلوبندی خودرو داخلی، کیفیت تولیدات قطعات جلوبندی هیچ شرکتی قابل رقابت با محصولات زمردیدک نباشد.

با توجه به تجربه ای که در زمینه قطعه سازی دارید عمده ترین چالشهای پیش روی خود با شرکتهای خودروسازی را در چه مواردی می بینید؟

هیچگونه اظهار نظری نمیکنم چون باهیچ یک ازخودروسازها ارتباطی ندارم ولی به فرموده دوستان و همکارانی که سابقه همکاری با خودروسازان را داشته اند یکی از عمده ترین مشکلاتی که بین تولید کننده با خودروساز وجود دارد و نمی توانند ارتباط تنگاتنگ داشته باشند، مشکل مالی وعدم تعهد خودروسازان به قراردادهای مالیشان میباشد.

با توجه به اینکه شرکتهای قطعه سازی تعدد و تنوع فعالیت و محصول زیادی دارند این موضوع تاکنون برای مدیریت شما مشکلی ایجاد نکرده است؟

خیر. چون شرکت زمردیدک چندین سال به عنوان بهترین تولید کننده بوده و در زمره برجسته ترین تولید کنندگان وجزو برندهای برتر هستیم ما مصرف کننده های خاص خودمان را داریم وهمیشه به لحاظ سفارش تولید ازدرخواست مصرف کننده عقب هستیم.

در زمینه برند سازی چه فعالیت یا اقداماتی انجام داده اید؟

برند و برند سازی امروزه اهمیت زیادی در شناخته شدن محصولات و رویکرد مصرف کنندهان به محصولات وخدمات شرکتها وموسسات دارد برندها انتخاب یک محصول را برای مصرف کننده آسان می سازد و اطمینان وی به یک محصول را بدون نیاز به بررسی و تحقیقات گسترده ودرنتیجه انتخاب بهینه وسریعتر را ممکن می سازد تحولی که طی این سالها رخ داده است تغییر روش مصرف کنندگان به برند ازاین جهت است که درتعیین برند برتر به میزان مسئولیت پذیری صاحبان برند درانجام مسئولیت های اجتماعی هم توجه میکند البته برندسازی از نظربنده فراتراز ثبت رنگ خاص ولوگوی مخصوص یا ثبت شرکت وفعالیت هایی ازاین قبیل است اما به هرحال یکی از موضوعاتی که درآغاز فعالیتمان درکارتولید و وارد شدن به عرصه بازار انجام داده ایم اول ثبت برند به نام زمرد یدک ثبت رنگ وجعبه وکارتن بود ودر این زمینه به توفیقات خوبی دست یافتیم و از روز اول محصولات خودرا با ظاهری آراسته و منحصر به شرکت زمرد یدک روانه بازار کردیم ودر این کار الحمدلله موفق بودیم ودر حال حاضر زمردیدک یکی از معروفترین و مشهورترین وشناخته ترین برند در صنعت تولید قطعات خودرو در بازار ایران می باشد که این را از الطاف بزرگ خداوند میدانم.

به نظر شما برای مدیریت یک شرکت قطعه سازی به تجربه یا برنامه خاصی نیاز است؟

بله. بزرگترین استاد برای بشر تجربه است کار قطعه سازی مهندسی معکوس است برای انجام مهندسی معکوس مجبور هستیم یک سری ازکارها را ابداع کنیم بخشی ازکار درجای دیگر مشاهده و پیاده سازی  خواهد شد وبرای بخش های دیگر با کمک مهندس و خلاقیت ماشین سازان  به تولید ونوآوری محصولات جدید دست بیابیم و واقعیت امر این است که دربیشتر کارهایمان از خلاقیت فردی بهره می بریم.

اهل دنیای مجازی هستید؟

زیاد نه. ولی به هر حال برای چک کردن ایمیل های شخصی و وب سایت شرکت یا کارهایی از این دست، سری هم به دنیای مجازی میزنم ولی اینکه خیلی در این فضا باشم جواب منفی است زیرا وقت این کار را ندارم.

اهل مسافرت هستید؟

در صورت وجود وقت بله. به قول سعدی: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی.

اما حرف آخر.

در پایان از خدای متعال سپاسگذارم که توفیق خدمت به هموطنان گرامی را به این بنده حقیر داده تا بتوانم به اندازه وسع خودباری از دوش جامعه درعرصه صنعت بردارم وجزء کارآفرینان برتر بشوم و از تمامی همکاران ودوستان که بنده را در این عرصه یاری کرده اند، کمال تشکر را دارم.

به مصرف کنندگان گرامی هم این تضمین را میدهم که به رسالت شرکت زمردیدک که تولید محصولاتی با بهترین کیفیت است بدون هیچ کم و کاستی عمل خواهیم کرد. ان شاالله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *