نقد و بررسی کامل خودروی تویوتا راو4 مدل se 2016

با اضافه کردن مدل اسپرت به RAV4، تویوتا خودرویی برای همه ساخته است. در سال 2016 شرکت تویوتا با افزایش میانه چرخه خودرو RAV که در سال 2013 تولید شده بود، نسل چهارم این خودرو را با عنوان RAV4 را به بازار عرضه نمود. و از محیط زیست و علاقه مندان درخواست بازدید از این خودرو سبز هیبریدی نمود، در حال حاضر علاقه مندان نسبت به مدل SE آن رضایت بیشتری نشان داده اند.

 

 

طراحی ظاهری:

در حالی که در مدل SE کلیه تزئینات ظاهری و داخلی به گونه لذت آوری به روز رسانی شده است اما در کل مدل های 2016 RAV4تغییراتی ایجاد شده برای مثال خط کاپوت ماشین بالاتر رفته است. چراغ های جدید به آن اضافه شده، صفحه ترمز به صورت جلو و عقب شبیه سازی شده و دارای قدرت لمس حساس تر می باشد. کسانی که ظاهری تهاجمی تر را دوست دارند از پنجره های مشبک لانه زنبوری ـن بیشتر خرسند می شوند، چراغ های جلو به صورت پروژکتوری LED با پرتو افکنی بالا، رینگ های 18 اینچی منحصر به فرد، جلو صفحه ترمز دارای پیش آمدگی با سر برجسته می باشد و کناره پایین آن نیز دارای یک برجستگی می باشد و شبیه یک ماهی براق است. طراحی آن به رنگ خاصی از گروه کد S می باشد و جایگزین تکه پایین سیاه رنگ آن با رنگ نقره ای یا رنگ سفید سوپر شده است و همانند دانه های مروارید در شن و ماسه است و بر روی بقیه پانل های بدنه با رنگ ترکیبی از آبی براق پوشانده شده است.

تصویر

طراحی داخلی:

در داخل مدل SE روکش صندلی ها با دوختی متضاد به جنس SofTex (چرم مصنوعی) به صورتی خوش عیار درآمده است. انداز صندلی ها نیز در قسمت بالا کمی بزرگتر است و دارای قابلیت تنظیم هشت حافظه ای می باشد و قدرت در صندلی راننده نیز تقویت شده است. البته رنگ روکش های صندلی و تو دوزی تزئینات داخلی به صورت اختیاری مابین رنگ های سیاه و سفید، سیاه و ترکیبی از زرد- سبز با خطوط مشکی و یا خاکستری و مفرغی (فلز مرکب‌ از مس‌ و قلع‌ و روی‌).

تصویر

عملکرد فنی:

به عنوان خودرویی اسپورت است

لمس این همه زیبایی خوب است اما تعجب برانگیز تر از همه در این خودرو ارتقاء عملکرد در مدل SE است. در زیر کاپوت آخرین نسل RAV4 موتور پر قدرت AR-FE 2 وجود دارد و در دیگر مدل ها به صورت هیبریدی می باشد.

قدرت انتقال شش زمانه اتوماتیک مابین هم مدل ها مشترک است، اما می توانید در پایین سمت راست آن با دست و یا پا به آسانی دکمه ای جهت تبدیل به دنده دستی کنید.

تصویر

بزرگترین تغییرات مکانیکی در سیستم تعلیق انجام گرفته به طوری که از هر نظر اسپورت شده است و به لطف فنر محکم تر آن میله مانع از چرخش بیشتر شده و فرمان در آن تعدیل یافته است. البته درست است که تغییرات آن بیش از حد تصور نیست اما ما باید در نظر داشته باشیم که در مورد پورشه 911 صحبت نمی کنیم بلکه در مقایسه با نسل های قبل RAV4 دارای تفاوت ملموسی است.

عملکرد رانندگی:

تجربه متفاوت:

با یک رانندگی سریع در یکی از جاده های کوهستانی پیچ در پیچ متوجه می شویم به روز رسانی تعلیق بدنه بسیار عالی است و کنترل چرخ ها در سرعت بالا با توجه به دست انداز جاده سیستم مرکزی کناره گیری به کار رفته بسیار خوب است، حتی زمانی که بدنه خودرو بیش از حد خود بالا رود. و ساختار RAV4 احساس اطمینان زیادی به دست می دهد و هرگز از آن صدای غژغژ یا ناله ای نمی شنوید.

احساسی که از ترمز گرفتن بدست می آید بسیار عالی است که در اکثر تویوتا های فعلی نیز مشاهده می شود، با پدالی محکم و واکنشی خطی که جالب توجه است. بااین حال برای فهمیدن این که میزان فاصله زمانی توقف در این نسل 2016 نسبت به قبل بهبود یافته است به بررسی نتایج تست ها می پردازیم. متأسفانه هنوز هم در فرمان آن احساس تعادل به فرد دست نمی دهد و هنوز کمی چسبندگی در مرکز دارد و هنگام سرعت در بزرگراه قابل عکس العمل مناسب نیست. با این حال، تعلیق محکم به مدل SE در افزایش سطح حساسیت در آن بیش از دیگر مدل های استاندارد کمک می کند.

چون تغییری در موتور ایجاد نشده پس بهبود قابل ذکری در عملکرد آن وجود ندارد. هنگامی که ما نسل فعلی RAV4-AWD را با مدل 2013 مقایسه می کنیم عملکرد ماشین در سرعت از صفر تا 60 مایل در ساعت میزان 8.2 ثانیه، و در یک چهارم مایل 16.5 ثانیه در 85 مایل در ساعت را بدست آورده است. البته خیلی سریع نیست، اما به اندازه ای کافی سریع است که در هنگام تردد بتوانید با دست یا پا در مدل SE دنده را شیفت دهید تا به آسانی قدرت موتور را در باند خود حفظ کند. و حال شما جهت استفاده از دنده دستی مدل ECO یا دنده اتوماتیک می بایست مدل اسپورت را انتخاب کنید.

در هر صورت،مدل SE بسیار شبیه به دیگر RAVs است. جعبه ابزار جدید، با نمایشگر اطلاعات که مابین کیلومتر شمار و سرعت سنج قرار دارد، و خوب و بسیار خوانا به نظر می رسد. و کیفیت بالای ویژگی های استاندارد الکترونیکی آن قابل قدردانی است. البته نمی توان در مورد پانل های مجلل داخلی و رمز و راز بکار بردن فیبر در تزئین درب و کنسول مرکزی مطمئن بود.

جادار بودن:

همانطور که در تمام RAV4s، فضای صندلی عقب با 46 فوت مکعب، بر روی کاغذ خوب به نظر می رسد اما زمانی که شما سعی می کنید پاهای خود را دراز کنید، شما متوجه می شوید میزان ارتفاع صندلی بسیار پایین است و ران بیشتر مسافران بلند قد با کوسن تماس پیدا می کند. فضای چمدان، با این حال، بسیار خوب است.

تصویر

هیچ کس یک ورودی واقعاً اسپورت را در خودرویی لوکس و جمع و جور حداقل در بخش سازندگان SUVایجاد نمی کند اما RAV4 SE از قاعده مستثنی است. برخی می گویند این مدل از سری مشابه به مزدا CX-5 است که جزء کلاس مورد علاقه ما است، اما انتخاب یک برنده بین این دو به یک تست مقایسه مستقیم نیاز دارد. برای کسانی که جزء خریداران خانواده تویوتا هستند و می خواهید یک SUV جمع و جور که با دقت کمی بیشتر از بقیه عمل کند داشته باشند، SE انتخاب خوبی است.

ارزش گذاری:

برای به دست آوردن یک، سطح قیمت گذاری جهت خرید، SE بین دو مورد قبلی بالا RAV4 تیپ XLE و محدود آن مناسب تر است. این بدان معناست که قیمت پایه 30165 $ برای نسخه درایو در جلو و 31،565 $ با درایو بر روی تمام چرخ ها. با پرداخت این هزینه، شما یک سطح خوبی از محتوای ویژگی و رفاهی موجود را دریافت می کنید. بهبود رفتار در جاده یک ویژگی ارزشمند در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *