راههای جذب مشتری در تعمیرگاه با ۷ روش کاربردی [۱۴۰۰]

اگر به فکر راههای جذب مشتری در تعمیرگاه خودرو خود هستید درست آمده‌اید. با توجه به شرایط کنونی موجود، گاهی جذب مشتری کافی و کسب درآمد مناسب از مغازه تعمیرگاه خودرو بسیار سخت می‌شود. با وجود رقبای زیاد و رقابت شدید در این حوزه، بسیار سخت است که مشتری‌های حال حاضر را وفادار کرد و مشتری‌های جدید جذب کرد.

راههای جذب مشتری در تعمیرگاه

بازار کار چطور است؟

طبق آمار ارائه شده در سایت prnewswire.com کشورهای آسیایی و اقیانوسیه بیشترین سهم را در کسب درآمد از خدمات تعمیرگاهی داشته‌اند (۳۳٪) و بعد از آسیا و اقیانوسیه، کشورهای اروپای غربی با ۳۰٪  و در نهایت کشورهای آمریکای جنوبی کمترین سهم را داشته‌اند.

پس آمارها می‌گوید بازارکار خوب است.

اما سوال اینجاست؛ با وجود این آمار، چرا بعضی از تعمیرکاران در کشورمان، هنوز نتوانسته‌اند درآمد مناسبی از این راه کسب کنند. در ادامه ۷ روش حضور شما ارائه می‌شود که برای سال ۱۴۰۰ بسیار مناسب می‌باشند و می‌توانید از همه آن‌ها یا تعدادی از آن‌ها با توجه به شرایط خود استفاده کنید.

۱. در فضای آنلاین حضور داشته باشید

ما در عصر اینترنت هستیم و مردم بسیاری از نیازهای خود را در اینترنت جستجو می‌کنند. اگر به هیچ وجه در فضای آنلاین حضور ندارید، در حق کسب و کار خود ظلم می کنید. برای بسیاری از افراد، به ویژه نسل های جوان که مدام در اینترنت هستند، اگر در اینترنت پیدا نشوید، واقعاً وجود ندارید.

ساخت وبسایت حتی اگر ضعیف باشد، باعث می‌شود حضور آنلاین داشته باشید و به اعتبار کسب و کار شما می افزاید. برای ساخت یک وبسایت می‌توانید یک طراح سایت استخدام کنید یا با استفاده از وردپرس، یک وبسایت هر چند ابتدایی را راه‌اندازی کنید.

۲. روی سئو حساب کنید

سئو، سلسله عملیاتی برای بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل است. به عنوان مثال، وقتی مشتری بالقوه شما در گوگل “تعمیر موتور پراید با هزینه مناسب” را جستجو می کند، وب سایت شما در کجا نشان داده می شود؟ آیا در ۵ نتیجه اول گوگل هستید؟ آیا اصلا در صفحه اول هستید؟

شاید از خود بپرسید که چرا سئو مهم است؟ خوب ، آمارها نشان می دهد که 70٪ از افراد روی یکی از سایت‌هایی که در نتایج اول گوگل هستند کلیک می‌کنند. پس از مراکز تخصصی و معتبر آموزش سئو که به صورت آنلاین یا حضوری فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید و همه چیز را در مورد سئو یاد بگیرید.

۳. با مشاغل محلی ارتباط برقرار کنید

مشاغل کوچک دارای مزایای خاصی نسبت به شرکت های بزرگ هستند. شما می‌توانید روابط سودمند متقابل با سایر مشاغل محلی ایجاد کنید.

به عنوان مثال: فرض کنید تعمیرگاه یا فروشگاه قطعات جلوبندی دارید. شما می توانید قراردادی تنظیم کنید که مشتریان شما بتوانند در رستوران های محلی تخفیف بگیرند و آن رستوران های محلی با تبلیغ کسب و کار شما شما را معروف کنند.

اینکار موجب می‌شود که در جامعه محلی شهرت خوبی کسب کنید. به محله خودتان نگاهی بیندازید ، ممکن است در گوشه کنار، فرصت‌هایی برای این‌کارداشته باشید.

۴. در شبکه‌های اجتماعی حضور هدفمند داشته باشید

علاوه بر ایجاد یک وب سایت، می‌توانید حساب‌های رسانه های اجتماعی برای تعمیرگاه خود راه‌اندازی کنید. شاید بهترین مکان برای شرایط حال حاضر ایران اینستاگرام باشد.

درست است که اینستاگرام تبدیل به یک مکان برای جولان بی اخلاقی و بی‌فرهنگی شده است، اما هنوز هستند افراد و شرکت‌هایی که اصولی و سالم کار می‌کنند و استفاده واقعی و بهینه از اینستاگرام می‌کنند. شما نیز می‌توانید یکی از همین افراد باشید.

همانطور که می‌دانید ثبت‌نام در آن کاملاً رایگان است که در اصل به معنای مکانی برای تبلیغات رایگان است. همچنین مخاطبان زیادی در این فضا حضور دارند.

۵. به مشتری برنامه مراجعه بدهید

اجازه ندهید که مشتریان فعلی بروند و دیگر نیایند! وقتی کسی برای تعویض قطعه وارد شد، به او متذکر شوید که ماه آینده یا هفته آینده برای چک کردن یا تعویض قطعه‌ای دیگر مراجعه کند. این کار را صرفا برای کسب سود انجام ندهید یعنی نیازی به این کار نیست.

با یک بررسی ساده در خودروی مشتری متوجه مشکلات بسیار زیادی خواهید شد که نیاز به خدمات شما دارند. پس به مشتری برنامه مدون مراجعه دهید.

۶. رهبر فکری حوزه خود شوید

ارائه خدمات مطلوب برای مشتریان تقریباً همیشه اولویت اول است. اما چگونه مشتریان جدید می توانند قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را در دست شما بگذارند، از مهارت شما مطمئن باشند؟

یک راه این است که شما با ارائه محتوای آموزشی و جذاب، خود را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه خود معرفی کنید. آموزش‌ها می‌تواند از طریق وبسایت یا شبکه های اجتماعی و موارد دیگر منتشر شوند.

با به روز بودن در جریان روند فعلی تعمیرات اتومبیل و همچنین ارائه اطلاعات شخصی خود و یا شرکت در بحث در مورد موضوعات تخصصی خود، می توانید به مشتریان نشان دهید که دانش و تجربه لازم را دارید و مشتریان می‌توانند به شما اطمینان کنند.

۷. یک برند منحصر به فرد ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌های جلو افتادن از رقبا ساخت یک برند منحصر به فرد در حوزه خودتان است. برای ساختن این برند، نیاز دارید تا از برندهای پیشرو الهام بگیرید.

ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که به طور کامل از رقبای خود کپی کنید،  اما، شما نباید جرخ را دوباره اختراع کنید.  سعی کنید نکات مثبت را بیاموزید و به سبک خودتان در برندتان استفاده کنید.

برای تقویت برند خود با مشتریان رابطه هدفمند برقرار کنید. به مشتریان بگویید که چه زمانی شروع کرده‌اید. مزایایی را که به مشتری خود ارائه می‌دهید ذکر کنید. مانند: صرفه جویی در وقت ، آرامش خاطر و غیره.

نتیجه گیری

یکی از چالش‌های همیشگی تعمیرگاه‌های خودرو مخصوصا تعمیرگاه‌های تازه‌کار، یافتن راههای جذب مشتری در تعمیرگاه است. راهکارهایی که ذکر شد را امتحان کنید و نتیجه را ببینید. اگر از این راه‌‌ها استفاده کرده‌اید، نتیجه را در قسمت پایین برای ما بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *