چطور باید شیره درختان را از روی ماشین پاک کنیم؟

من همیشه به تمیز بودن ماشینم اهمیت میدهم و ریختن قطرات صمغ روی رنگ و شیشه ماشین برایم خیلی آزاردهنده است. ماشین کامارو شورلت قرمز مدل 2001 من مثل یک گاوباز به نظر می آید که در میدان گاوبازی ایستاده  و دورش را ردیفی از درختان کاج احاطه کرده و من باید هر هفته در کارواش از شر این قطره ها خلاص شوم.

1

صمغ بلافاصله به رنگ ماشین صدمه نمیزند، ولی نباید آن را نادیده گرفت. بعد از گذشت یک مدت، صمغ جذب رنگ شده و باعث ایجاد لکه و کمرنگ شدن رنگ ماشین میشود.

به گفته لئونارد رای کین استرین، مهندس رنگ در شرکت خودرو سازی نیسان، “چون مقدار صمغ فرق میکند، به سختی میتوان در مورد تاثیرات ان در کوتاه مدت اظهار نظر کرد؛ اما کاملا مشخص است که اگر صمغ برای مدتی روی بدنه باقی بماند وبرای پاک کردن ان اقدامی نشود، به رنگ ماشین صدمه خواهد زد”.  او میگوید: “اگر صمغ روی لایه براق ماشین ریخته باشد باید برای پاک کردن ان به یک برنامه زمانی عمل کرد. این که چه وقت باید اقدام کرد را کسی نمیتواند پیش بینی کند، چون مقدار صمغ و شرایط اب وهوا در تعیین این وقت تاثیر دارند. اما در هوای گرم، اثر تخریبی صمغ سریعتر اشکار میشود”.

چندسال است که اثر فوق العاده دستورالعمل زیر را به چشم دیده ام، اما هنوز هم به توصیه های دیگر دوستانم در West Loop Auto درباره پاک کردن صمغ علاقه مندم.

لوازم مورد نیاز برای پاک کردن صمغ
دو عدد دستمال نرم
تیغه کاتر مقوا (این وسیله در صورتی نیاز است که صمغ را باید از روی شیشه پاک کنید)
یک بطری پاک کننده قیر و حشره، یا الکل سفید
یک سطل آب و یک اسفنج
اسپری واکس یا محلول پولیش سریع
زور بازو وصرف وقت

مراحل اجرا
1- ماشین را بشویید و خشک کنید؛ در واقع سطحی که میخواهید روی آن کار کنید باید تمیز باشد.

2- محلی که صمغ روی آن ریخته را پیدا کنید وچند قطره محلول پاک کننده روی دستمال نرمی بریزید. پیشنهاد من این است که از محلول پاک کننده صمغ و حشره ترتل واکس (Turtle Wax) استفاده کنید. حتی میتوانید از الکل سفید هم استفاده کنید.

اسپری پاک کننده

3- دستمال آغشته به محلول را روی محل بگذارید و حد اقل 30 ثانیه صبر کنید.

4- دستمال را تا زمانی که صمغ پاک شود روی محل بکشید. صمغ برخی از درختان زمخت ترند وبرای پاک کردن آنها باید مرحله 3 و4 را تکرار کنید.

اسپری پاک کننده

5- اگر صمغ هنوز سر جایش باقی مانده، با کمک انگشتان خود ان را بردارید.

اسپری پاک کننده

6- وقتی صمغ از روی بدنه پاک شد، مقداری واکس روی ان قسمت اسپری کنید و بعد با یک دستمال ظریف محل را پاک کنید؛ کار شما تمام شده است.
صمغ روی شیشه های ماشینتان ریخته؟

پاک کردن صمغ

اگر صمغ هنوز تازه است و خشک نشده، از برف پاک کن ها برای پاک کردن آن استفاده نکنید، چون اثری که از این کار باقی میماند جلوی دید شما را میگیرد.با انجام مرحله یک تا شش که در بالا ذکر شد میتوانید صمغ را از روی شیشه ها پاک کنید.ولی در اخرین مرحله به جای واکس از شیشه شوی استفاده کنید.

یک روش مناسب دیگر برای پاک کردن صمغ از روی شیشه، استفاده از تیغه کاتر مقوا است. این روش سریع و آسان است ولی برای پاک کردن صمغ خشک شده استفاده میشود. استفاده از این روش برای جدا کردن برچسب از روی شیشه هم کاربرد دارد.

کاتر مقوایی

اگر صمغ روی شیشه عقب ماشین ریخته باشد، یک یا دو روز صبر میکنم؛ سپس چند ثانیه وقت میگذارم وبا یک کاتر مقوا و با ملایمت صمغ را از روی شیشه بر میدارم. فقط اگر از کاتر استفاده میکنید، باید حواستان باشد که تیغه آن را همسطح با شیشه ماشین نگه دارید تا شیشه ماشین خراش نبیند.

 

منبع: وبسایت آی زمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *