یک روز در جاده با “کیا اپتیما 2015” ۰ ۱

این روزها در خیابان ها خودروهای لوکس میلیاردی بسیاری میبینید! خودروهایی که هزینه خرید یک چراغشان برابر با خرید یک خودروی صفر وطنی میباشد!!!

بله، درست است ! قیمت یک چراغ مثلا برابر 40 میلیون میباشد !!! که با توجه به نبود نمایندگی های معتبر و وجود دلالان در بازار خودرو و قطعات این رقم ها بیشتر هم میشود !

اما با این همه، در بازار ایران خودروهای زیبای کره ای جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کردند! خودروهای ” کیا ” و ” هیوندای “.

در این تست به بررسی خودروی ” کیا اپتیما 2015 ” در جاده میپردازیم.

خودرویی با ظاهری لوکس، اسپرت، جوان پسند و با آپشن های فراوان در برابر قیمتش!

تست گرفته شده در جاده های تهران – اصفهان و تهران -ساوه انجام شده است.

ابتدا به سمت ماشین که میروید و نزدیک میشوید، دو مورد جلب توجه میکند: 1- آیینه ها به طور اتوماتیک باز میشود و چراغ های داخل خودرو نیز روشن میشود. با ریموت درب را باز میکنیم و داخل خودرو میشویم. وقتی که بر روی صندلی راننده مینشیند، اولین چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، کنسول زیبایش با زاویه اندکی که رو به راننده دارد است!

البته این زاویه نیز میتواند در زمان تماشای یک فایل تصویری برای دیگر سرنشینان خوشایند نباشد!

ماشین را روشن میکنیم و در همین لحظه است که به صورت اتوماتیک صندلی به جلو میرود و به حالتی که از قبل توسط مالک خودرو تعبیه شده، میرود. این خودرو دارای مموری صندلی حالته است.

فرمان D شکل آن نیز جلوه ی خاصی به فضای داخل داده است.
بر روی فرمان کلید هایی نظیر تنظیمات سیستم صوتی، بلوتوث، کروز کنترل و درایو مد تعبیه شده است. همچنین این خودرو دارای دنده پشت فرمان نیز میباشد کهدر حالت های مسابقه ای نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
پدال های آلومینیومی نیز بسیار چشم نوازش است.

سفر در یک روز آفتابی آغاز میشود.

وقتی وارد جاده میشویم و حداکثر سرعت نیز به 120 کیلومتر مجاز میشود، با دکمه درایو مد حالت رانندگی را بر روی اکو قرار میدهیم. جاده نیز نسبتا خلوت بوده و در بعضی اوقات با توجه به سرعت و ترافیک جاده کروز کنترل را فعال میکنیم. با توجه به مصرف به صورت اکونامیک و همچنین استفاده از کروز کنترل و ثابت ماندن سرعت، میانگین مصرف سوخت بین 6.5 تا 7 لیتر در هر 100 کیلومتر بود.

یکی از مزایا این خودرو داشتن ESP است که در سرعت های بالا و سر پیچ ها از منحرف شدن خودرو جلوگیری میکند.

سیستم صوتی را روشن میکنیم. سیستم حرفه ای و معروف اینفینیتی ! صدا و کیفیت عالی دارد!

در زمانی که سیستم صوتی خاموش بود تقریبا صدای موتور به داخل خودرو نفوذ نداشت!

اما یک عیب: *** خشک بودن این کره ای لوکس است ***

این موضوع به علت کوتاه بودن فاق لاستیک، سنگین بودن خودرو و همچنین پایین بودن ارتفاع و از همه مهم تر اسپرت بودن خودرو میباشد.
البته این موضوع برای جوانان کاملا عادی است اما برای استفاده یک خانواده کمی ناخوشایند میباشد.

پس از طی مسافتی و قرار گرفتن در قسمت تازه آسلفات شده جاده، دیگر از کوبیدن خودرو خبری نیست و بسیار نرم و روان است.
حدود 3 ساعت سفر بدون وقفه برای تعویض جای راننده با کمک راننده کنار میزنیم. وقتی که جای خود را تغییر میدهم و بر روی صندلی سمت راست (شاگرد ) مینشینم، اولین چیزی که جلب توجه میکند پایین بودن ارتفاع این صندلی نسبت به صندلی راننده است!

صندلی ها کاملا راحت میباشد اما شاید برای بعضی ها هم کمی ناخوشایند باشد!
یکی دیگر از نکات، بزرگ بودن اتاق خودرو است که شاید برای مدتی که تازه پشت فرمان این کره ای مینشینید است که به قول معروف نقطه کور دارد!
اما در بعضی از مدل ها، سیستمی وجود دارد که در بزار به نام رادار بر روی این ماشین شناخته شده است که تا حدودی این مشکل را رفع میسازد.

اما نتیجه کلی از سفر با این خودرو کره ای لوکس:

آپشن های راضی کننده ای دارد. برای سفر در جاده های غیر استاندارد در کشور زیاد مناسب نبوده ( در صورتی که بخواهید خانوادگی استفاده کنید ) – ظاهری زیبا و اسپرت دارد – نسبت به هزینه ای که میپردازید خودروی آپشن دار و خوبی میباشد اما خودروهایی نظیر تویوتا کمری از نظر خانوادگی بودن بهتر است!

بخشی از آپشن ها:

سقف پانورام ا سانروف – سیستم صوتی اینفینیتی – اتوهلد – درایو مد – صندلی های برقی- مموری صندلی – سرد کن و گرمکن – ترمز دستی برقی – فرمان برقی – سنسور نور و باران – 6 ایربگ – مانیتور بزرگ – ESP – سنسور نقطه کور – شیشه شور چراغ – صفحه کیلومتر سوپر ویژن با امکان نمایش هشدارها ( به طور مثال هشدار کم بودن باد لاستیک ها و …) – دنده پشت فرمان – استارتر – دی لایت – سنسور پارک جلو و عقب – نویگیشن و …

منبع: وب سایت کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *